رئیس‌جمهور درباره بیان پیشرفت‌ها به عنوان منبع امید برای مردم، اظهار داشت: “دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود، سعی دارد نقاط ضعف و پیشرفت‌های ما را به شکل معکوس ترسیم کند.” حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در صبح امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) در همایش ملی روایت پیشرفت، تأکید کرد: “باید پیشرفت‌های

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 1685
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهور درباره بیان پیشرفت‌ها به عنوان منبع امید برای مردم، اظهار داشت: “دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود، سعی دارد نقاط ضعف و پیشرفت‌های ما را به شکل معکوس ترسیم کند.”

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در صبح امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) در همایش ملی روایت پیشرفت، تأکید کرد:

“باید پیشرفت‌های کشور را مشاهده و بیان کرد، و به نسل جدید انتقال داد تا امید در قلوب آنها زنده بماند و ناامیدی که دشمنان به دنبال آن هستند، شکست بخورد. دشمن می‌خواهد نقاط قوت و پیشرفت ما را به شکل دیگری نشان دهد و نقاط ضعف را بزرگنمایی کند.”

رئیس جمهور افزود: “امروز بسیاری از رؤسای جمهوری که وضعیت کشور و پارک‌های علم و فناوری ما را مشاهده می‌کنند، تعجب می‌کنند که چگونه با تمامی محدودیت‌ها، ایران به این موقعیت رسیده است. پیشرفت‌های کشور نتیجه حضور مردم، هدایت‌های رهبر انقلاب و اراده قوی جوانان ایرانی است. بیان پیشرفت‌ها به عنوان منبع امید برای مردم است، اما دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود، سعی دارد نقاط ضعف و پیشرفت‌های ما را به شکل معکوس ترسیم کند.”

وی با تأکید بر این موضوع اظهار کرد: “انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است. هدف امام (ره) از این انقلاب، ایجاد تحول و تبدیل وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب بود. تغییراتی که امام خمینی (ره) در قانون اساسی ایجاد کردند، منجر به این شد که مردم به اصل جمهوری اسلامی رأی دادند. امام و مردم با همکاری و تلاش، سعی کردند تا این نظام برقرار شود.”

رئیس جمهور اظهار داشت: “در دهه دوم، دشمنان توطئه کردند تا انقلاب اسلامی ما را ثابت نگه دارند و با ایجاد جریان نفاق و منافقین، مردم را به شهادت برسانند. همچنین، جنگ تحمیلی نیز به عنوان یک قلم دیگر از نقشه‌هایشان بود. اما نقشه‌های آنان بی‌نتیجه ماند. دهه سوم، دهه توسعه و پیام انقلاب به منطقه و ملت‌های مسلمان در سرتاسر جهان بود. ملت‌های مختلف در جهان از انقلاب ما الگو گرفتند و خواستار استقلال، آزادی و حقوق خود شدند. بیداری اسلامی در منطقه به شکلی عظیم و تحولی بزرگ بود و مردم مسلمان منطقه اراده کردند که به عنوان مسلمان زندگی کنند. این بیداری اسلامی نتیجه‌ای از انقلاب اسلامی بود.”

رئیس جمهور ادامه داد: “اگر توضیحات صحیحی از جنگ تحمیلی وجود نداشته باشد و این مسئله به درستی تحلیل و شرح داده نشود، مشکلات مختلفی را به وجود خواهد آورد. در زمان جنگ تحمیلی، هنگامی که آتش‌بس اعلام شد، برخی افراد شروع به ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های نادرست و روایت‌های غیرصادق می‌کنند. دفاع مقدس یک حرکت بزرگ بود که هر چه تلاش کنیم تا فیلم و مستند و سریال درباره آن بسازیم و کتاب درباره آن بنویسیم، همچنان با ظرفیت بالقوه‌ای همراه است. در دفاع مقدس، مردم ما در مقابل کفر جهانی ایستادند؛ صدام نماد جریان استکباری بود که با انقلاب اسلامی مقابله شد؛ تمام دنیا با پول، سلاح و اطلاعاتی که به صدام داده می‌شد، در برابر ما ایستاده بودند.”

وی به یادآوری کرد: “آنچه مردم ما در انقلاب اسلامی در تاریخ 22 بهمن 1357 برای آزادی قدس و حمایت از فلسطین فریاد زدند، امروز به گفتمان جهانی تبدیل شده است. واقعیت این دیدگاه و موقعیت برای همه مردم جهان روشن است. نسل جدید ما باید بداند که ما کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا در راهی که امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی ترسیم کردند خواهیم رفت.”

رئیس جمهور تاکید کرد: “امروز باید به درستی درباره پیشرفت‌های بسیاری که در کشور داشته‌ایم و همچنان داریم، روایت کنیم؛ این روایت‌ها باعث می‌شود دشمنان ناامید شوند و دوستان امیدوار؛ اگر ما خودمان را روایت نکنیم، دیگران درباره ما روایت خواهند کرد؛ اگر ما روایت صادقانه از پیشرفت‌های کشور نداشته باشیم، دیگران به نحوی روایت خواهند کرد که با واقعیت بسیاری فاصله دارد. بیانیه حکیمانه گام دوم را به دقت بخوانید؛ این بیانیه گزارش کاملی از پیشرفت‌های کشور و ارائه واقعیت‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات کشور است.”

وی افزود: “ملت ایران توقف نمی‌کند فقط به خاطر ابزارها و تحریم‌هایی که دشمنان می‌گذارند. دشمنان می‌خواستند ما نفت را صادر نکنیم و تجارت کشور را خنثی کنند، اما امروز ما برای خودمان کار می‌کنیم به گونه‌ای که تجارت ما در منطقه رکورد زده است. در جنگ اراده‌ها و جنگ روایت‌ها همزمان هستیم. در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده و این پیروزی را باید به درستی روایت کنیم تا آنها نتوانند روایت کنند؛ اگر ما روایت نکنیم، ما خود روایت خواهیم شد.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.