در این گزارش، با شش روش تمدید غیرحضوری دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی آشنا خواهید شد. با توجه به گزارش کاماپرس، در همان زمانی که شیوع کرونا منجر به کاهش حضور مردم در کارگزاری‌های تأمین اجتماعی شد، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که تمدید دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان ماه اردیبهشت لازم نیست و بیمارستان‌ها

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 761
دفترچه تامین اجتماعی

در این گزارش، با شش روش تمدید غیرحضوری دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی آشنا خواهید شد.

با توجه به گزارش کاماپرس، در همان زمانی که شیوع کرونا منجر به کاهش حضور مردم در کارگزاری‌های تأمین اجتماعی شد، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که تمدید دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان ماه اردیبهشت لازم نیست و بیمارستان‌ها باید دفترچه‌های درمانی را پذیرش کنند. با پایان ماه اردیبهشت، عملاً طرح تمدید دفترچه‌ها به صورت غیرحضوری نیز به اتمام رسید. اما همچنان حجم بالایی از مردم به کارگزاری‌های تامین اجتماعی برای تمدید دفترچه‌های بیمه در یک ماه گذشته منجر به نیاز سازمان تأمین اجتماعی برای ادامه روند تمدید غیرحضوری دفترچه‌ها شد.

از ابتدای خرداد ماه، مراجعه حضوری لازم نیست

چند روز پیش، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، به ایسنا اعلام کرد که از این پس بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز قادر خواهند بود اعتبار دفترچه‌های خود را از طریق شش روش استعلام ممکن کنند. او گفت: “دفترچه‌هایی که تاریخ اعتبار آنها به پایان می‌رسد یا در آینده به پایان خواهد رسید، از اول خرداد ماه جاری بدون نیاز به مراجعه حضوری تمدید اعتبار می‌شوند و مراکز درمانی طرف قرارداد، از جمله پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک، قادر خواهند بود اعتبار دفترچه‌های درمانی را در حین مراجعه بیمه شده استعلام کرده و به مراجعه کننده خدمت ارائه دهند. این امر از طریق یکی از شش روش فوری، برخط و غیرحضوری که آماده شده و به راحتی قابل استفاده هستند، امکان‌پذیر خواهد بود.”

روش‌های تمدید غیرحضوری دفترچه بیمه

بایستی ذکر شود که در حال حاضر، شش روش برای تمدید غیرحضوری دفترچه بیمه تأمین اجتماعی وجود دارند. این روش‌ها عبارتند از:

استفاده از بارکدخوان از طریق دوربین موبایل
شماره‌گیری USSD کد دستوری #۱۱۴۲۰۴* یا #۱۴۲۰۴
استفاده از نرم‌افزار اپلیکیشن “تأمین اجتماعی من”
استفاده از سامانه‌های اینترنتی medical.tamin.ir
مراجعه به وب‌سایت medical.tamin.ir
شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶*

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.