وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که قرارداد تأمین ۵۰۰ واگن مسافری تا پایان سال از طریق تولید داخلی یا واردات منعقد خواهد شد و شرکت‌ها می‌توانند به وسیله تهاتر نفت اقدام به ساخت واگن مسافری نمایند. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان جدید و بازسازی شده به شبکه

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 1675
passenger wagon

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که قرارداد تأمین ۵۰۰ واگن مسافری تا پایان سال از طریق تولید داخلی یا واردات منعقد خواهد شد و شرکت‌ها می‌توانند به وسیله تهاتر نفت اقدام به ساخت واگن مسافری نمایند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان جدید و بازسازی شده به شبکه ریلی، اظهار داشت: در یک سال گذشته، چندین پروژه بزرگ زیرساختی در صنعت راه‌آهن به بهره‌برداری رسید که برخی از آن‌ها سال‌ها سرمایه‌گذاری شده بودند و معطل مانده بودند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تأکید کرد: یکی از خطوط اصلی ریلی کشور، پروژه همدان به سنندج بود که استان کردستان را از بن‌بست ریلی خارج کرده و به شبکه ریلی متصل کرده است.

وی افزود: با اتصال هر استان به شبکه ریلی، توسعه اقتصادی آن استان جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند و با تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل، شرایط برای سرمایه‌گذاری در آن استان ایجاد می‌شود که نتایج آن را در سال‌های آینده خواهیم دید. همچنین، این پروژه در کریدور شرقی-غربی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که راه‌آهن رشت به کاسپین نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و این راه‌آهن یکی از بخش‌های استراتژیک در حوزه حمل‌ونقل کالا از دریا به دریا است که دو بندر مهم کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

بذرپاش ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم، راه‌آهن رشت-اقلید-یزد بود که با توجه ویژه راه‌آهن و سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی، به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: راه‌آهن چابهار-زاهدان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و این پروژه بندر استراتژیک چابهار را با منطقه مرکزی کشور به‌هم متصل می‌کند. همچنین، پروژه شهرکرد-اصفهان نیز تا پایان دوره دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: هر شرکتی که قابلیت ساخت واگن مسافری را دارد، می‌تواند از طریق تهاتر نفت وارد این عرصه شود. قرارداد تأمین ۵۰۰ واگن مسافری از طریق تولید داخلی یا واردات تا پایان سال منعقد خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.