بر اساس توافق جدیدی میان مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح، میانگین مدت خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید. این اقدام در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سید محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس، اعلام کرد که در چندین جلسه کارشناسی با حضور قالیباف

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 1557
Military exemption

بر اساس توافق جدیدی میان مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح، میانگین مدت خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید. این اقدام در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سید محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس، اعلام کرد که در چندین جلسه کارشناسی با حضور قالیباف و سردار باقری، تصمیماتی برای رفع ابهامات مصوبه مجلس در خصوص اصلاح قانون سربازی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده است. بر اساس این تصمیمات، میانگین مدت خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید و حداقل ۳ ماه از مدت خدمت تمامی سربازان کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این، ستاد کل نیروهای مسلح با تأمین اعتبار از سوی دولت، نقش سایر عضویت‌ها را در حد تأمین اعتبارها برعهده خواهد گرفت. این تصمیم به نظر می‌رسد منجر به کاهش نیاز به سربازی شود و جایگاه‌های تخصصی نیروهای مسلح را تقویت کند.

علاوه بر این، دانشجویان خارج از کشور می‌توانند از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند، که این اقدام می‌تواند بازگشت نخبگان به کشور را تسهیل کند.

با این تصمیمات، افراد مشمول خدمت سربازی با سن ۳۵ سال و دارا بودن دو فرزند یا بیشتر، معافیت خواهند یافت. این اقدام به منظور حمایت از افرادی که تشکیل خانواده دارند و مشمول خدمت سربازی هستند انجام شده است.

این تصمیمات به صورت حکم پیشنهادی در جهت رفع ابهامات از سوی شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه، در سامانه قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده است. پس از تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان، این تصمیمات به اجرا در خواهند آمد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.