وجود انواع مختلف قهوه‌ها، شباهت قهوه یونانی به قهوه ترکی و روش تهیه آن، و خواص قهوه یونانی برای سلامتی تنوع گسترده‌ای در قهوه‌ها، همچنین همانند سایر نوشیدنی‌ها و غذاها، وجود دارد. شما قادرید این قهوه‌ها را با طعم و مزه‌های مختلف تهیه کنید. یکی از انواع قهوه‌ها، قهوه یونانی است که شباهت زیادی به

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 1194
How to prepare Greek coffee

وجود انواع مختلف قهوه‌ها، شباهت قهوه یونانی به قهوه ترکی و روش تهیه آن، و خواص قهوه یونانی برای سلامتی

تنوع گسترده‌ای در قهوه‌ها، همچنین همانند سایر نوشیدنی‌ها و غذاها، وجود دارد. شما قادرید این قهوه‌ها را با طعم و مزه‌های مختلف تهیه کنید. یکی از انواع قهوه‌ها، قهوه یونانی است که شباهت زیادی به قهوه ترکی دارد. دانه‌های قهوه یونانی در دمای خاصی رست و سپس آسیاب می‌شوند. این قهوه دارای بافت خامه‌ای و عالی است و از دانه‌های عربیکا تهیه می‌شود. دانه‌های قهوه باید به صورت پودری ریز آسیاب شوند. میزان کافئین در قهوه یونانی متوسط است و دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌هاست. برخی مطالعات نشان داده‌اند که روش تهیه قهوه یونانی می‌تواند به افزایش عمر مفید کمک کند. پس از حمله ترکیه به قبرس در سال ۱۹۷۴، یونانی‌ها این نوشیدنی را به نام خودشان تسمیه کردند

طرز تهیه قهوه یونانی با استفاده از شیر و قهوه ترکی

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک با شیر عبارتند از:

۲ قاشق مرباخوری قهوه ترک
۱ قاشق چایخوری شکر یا ۱ حبه قند
۱ فنجان شیر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شیر را در یک قوری جوشانده یا درون جذوه مسی ریخته و سپس قهوه ترک و شکر یا قند را اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق، مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس قوری را روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله دوم: جوش آوردن

پس از مخلوط کردن مواد، قوری را روی شعله ملایم قرار دهید. بگذارید حدود ۴ تا ۵ دقیقه زمان بگیرد تا قهوه کف کند و شروع به بالا آمدن کند. قبل از اینکه قهوه به طور کامل جوش بزند، قوری را از روی شعله بردارید.

مرحله سوم: خامه‌ی شدن قهوه

اگر می‌خواهید قهوه یونانی شما غلیظ‌تر باشد، می‌توانید مرحله بالا آمدن قهوه را سه بار تکرار کنید. در هر بار، وقتی قهوه بالا آمد، قوری را از شعله بردارید و نصف مقدار قهوه را در فنجان‌های مورد نظر بریزید. سپس دوباره قوری را روی شعله قرار دهید و تقریباً ۱۰ ثانیه صبر کنید تا قهوه شروع به بالا آمدن کند. سپس قوری را بردارید و نصف باقیمانده فنجان‌ها را با قهوه پر کنید. این فرآیند را برای بار سوم تکرار کنید و فنجان‌ها را کاملاً پر کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.