بهترین غذای ساده برای مریض جهت بهبودی سریع همه ما در طول زندگی خود امکان رویارویی با بیماری های مختلف را داریم، عوامل بیماری زای گوناگونی وجود دارند، که شانس بروز هرگونه بیماری را در رنج سنی مختلف افزایش می دهند. یکی از مهم ترین عواملی که باعث کنترل روند بیماری می شود، تغییر رژیم

تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 648
سوپ گرم

بهترین غذای ساده برای مریض جهت بهبودی سریع

همه ما در طول زندگی خود امکان رویارویی با بیماری های مختلف را داریم، عوامل بیماری زای گوناگونی وجود دارند، که شانس بروز هرگونه بیماری را در رنج سنی مختلف افزایش می دهند. یکی از مهم ترین عواملی که باعث کنترل روند بیماری می شود، تغییر رژیم غذایی می باشد، تحت چنین شرایطی شما زودتر از موعد بهبودی خود را به دست می آورید و کمتر درگیر مشکلات گوناگون می شوید. هرگونه ماده غذایی که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار باشد، در این دوران طلایی برای بیمار مثل یک معجزه عمل می کند و فرد سلامت جسمی خود را به راحتی به دست می آورد. غذای ساده حتی برای مریض روند بهبودی را تسریع می بخشد، شما باید از غذاهایی که در این دوران ضامن بهبودی سریع شما هستند، کمک بگیرید، معمولا چنین غذاهایی دارای ویتامین ها، مواد مغذی، مواد معدنی و همچنین فیبر هستند، که دوره نقاهت بیماری را کاهش می دهند. مصرف هر نوع غذایی در این دوران می تواند جنبه دارویی داشته باشد و همانند یک دارو باعث بهبودی فرد شود، حتی میل کردن غذای ساده نیز برای بیمار یک گام موثر در جهت بهبودی به شمار می آید، بیماری که به فکر بهبودی و سلامت جسمی خود است، همیشه بهترین رژیم غذایی را در این دوران انتخاب می کند، مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا را در این دوران باید بیشتر از هر زمانی افزایش داد.

غذا برای سرماخوردگی و گلودرد:

یکی از اتفاقاتی که بیشتر در فصول سرد سال امکان رویارویی با آن را دارید، قطعا سرماخوردگی و گلودرد می باشد، این بیماری در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود، شما به کمک راهکارهای خانگی نظیر میل کردن برخی از غذاها می توانید پیش زمینه بهبودی خود را به راحتی فراهم کنید. خوردن برخی از غذاها در این دوران می توانید بستر بهبودی شما را فراهم کند و شما دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشید، برخی از غذاهای خوب و مفید برای سرماخوردگی و گلودرد شامل موارد زیر هستند:

  • سوپ گرم: از بهترین غذاهایی که فردی دچار سرماخوردگی شده است، می تواند آن را میل کند، انواع سوپ گرم می باشد. انواع سوپ باعث بهبود گلودرد شما می شوند و همچنین غذاهای نرم بهترین گزینه جهت مصرف روزانه در دوران سرماخوردگی هستند، چنین غذاهایی حاوی حجم قابل توجهی آب هستند و باعث دفع بهتر سموم بدن می شوند.

سوپ گرم

 

  • انواع غذاهای تند: شما با خوردن انواع غذاها با چاشنی تند می توانید زمینه بهبودی خود را فراهم کنید، چنین غذاهایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هستند، چنین غذاهایی باعث بهبودی هر چه سریع تر شما می شوند.
  • بلغور و جو دوسر: شما در این دوران به دنبال تامین نیازهای بدن خود با بهترین مواد غذایی هستید، چنین مواد غذایی باعث افزایش عملکرد گلبول های سفید می شوند و در نتیجه شما در مدت زمان کوتاه تری بهبود پیدا می کنید.
  • آبگوشت: عصاره گوشت های حیوانی حاوی حجم قابل توجهی از مواد معدنی مختلف هستند، این غذا برای کسانی که از علائم سرماخوردگی رنج می برند، بهترین گزینه به شمار می آید. آبگوشت همانند یک آنتی بیوتیک طبیعی در بدن عمل می کند و باعث از بین رفتن هر نوع میکروب و ویروسی در داخل بدن می شود.

لیست غذا برای بیمار:

مواد غذایی که بیمار در این دوران حساس میل می کند، بسیار متفاوت است، مواد غذایی مصرفی در این دوران علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن در حالت عادی روند بهبودی بیمار را نیز فراهم کنند، چنین غذاهایی شرایط خاصی را در بدن به وجود می آورند، که بیمار در مدت زمان کوتاه تری به بهبودی دست پیدا کند.‌ با خوردن چنین غذاهایی شرایط جسمی بیمار تغییر پیدا کرده و در نهایت در مدت زمان کوتاه تری بهبودی بیمار حاصل می شود، از بهترین غذاها برای بیمار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بلغور پخته: مصرف بلغور به صورت پخته باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و به همین علت عوامل بیماری زا به سرعت در داخل بدن از بین می روند. بلغور ریزمغذی های مورد نیاز بدن را به راحتی تامین می کند.
  • انواع فرنی: فرنی بهترین گزینه برای بیماران با سنین کمتر می باشد، این منبع غذایی علاوه بر تامین قند و انرژی مورد نیاز بدن تاثیر بسزایی در بهبودی بیمار دارد، این ماده غذایی سرشار از گروه خاصی از ویتامین ها می باشد، که باعث بهبودی سریع می شود.

ساندویچ تن ماهی

 

  • ساندویچ تن ماهی: امگا ۳ موجود در تن ماهی عملکرد گلبول های سفید را نظم می بخشد و در نهایت شما در کمتر از چند روز بهبود پیدا می کنید، خوردن این ساندویچ برای کسانی که قصد بهبودی هر چه سریع تر دارند، توصیه می شود.
  • انواع پروتئین گوشتی: شما انواع پروتئین حیوانی یا همان گوشت را به صورت گریل شده می توانید در این دوران میل کنید، مصرف مواد غذایی چرب و روغنی به هیچ عنوان در این دوران توصيه نمی شود، پروتئین های حیوانی باعث کاهش علائم سرماخوردگی نیز می شوند.

غذای تقویتی برای سرماخوردگی:

شما با خوردن غذاهای تقویتی برای سرماخوردگی می توانید سیستم ایمنی خود را بیشتر تقویت کنید و حتی علائم مربوط به سرماخوردگی را کاهش دهید. در واقع مصرف چنین مواد غذایی باعث بهبودی فرد بیمار در کمتر از چند روز می شود، از غذاهای تقویتی برای سرماخوردگی می توان به: انواع غذاهای دریایی، تخم مرغ و سوپ سبزیجات اشاره کرد. این غذاهای تقویتی تمامی ویتامین های ضروری بدن را تامین می کنند و همچنین با حذف رادیکال های آزاد بدن بستر بهبودی را فراهم کرده، حتی فرد سلامت جسمی خود را به دست می آورد. تخم مرغ آب پز یک منبع غنی پروتئین به شمار می آید، که حتما در دوران سرماخوردگی باید میل شود، فیبر موجود در سبزیجات باعث کاهش بدن درد و تب در دوران سرماخوردگی شده و حتی انواع غذاهای دریایی همانند یک سم زدا در بدن عمل می کنند، غذاهای دریایی هر نوع سموم و میکروب موجود در بدن را به راحتی می توانند از بین ببرند.

چنین غذاهایی علاوه بر تامین ویتامین های مورد نیاز بدن عملکرد گلبول های سفید را نظم می بخشند، تا با قدرت بیشتری در برابر میکروب ها ظاهر شوند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.