مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امکان گسترش و فرامرزی خدمات هلال احمر را تأیید کرد و گفت: این منطقه دارای قابلیت ایجاد یک پایگاه فرامرزی هلال احمر برای ارائه خدمات و آموزش به شهروندان کشورهای همسایه است. حسین گروسی، در نخستین گردهمایی تیم های بهداشت و درمانی اضطراری آذربایجان غربی، افزود: سازمان منطقه آزاد آماده

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 1416
هلال احمر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امکان گسترش و فرامرزی خدمات هلال احمر را تأیید کرد و گفت: این منطقه دارای قابلیت ایجاد یک پایگاه فرامرزی هلال احمر برای ارائه خدمات و آموزش به شهروندان کشورهای همسایه است.

حسین گروسی، در نخستین گردهمایی تیم های بهداشت و درمانی اضطراری آذربایجان غربی، افزود:

سازمان منطقه آزاد آماده همکاری در ایجاد و تجهیز یک پایگاه فرامرزی و بین‌المللی هلال احمر برای آموزش امداد و نجات و ارائه خدمات سریع به شهرهای شمال استان و کشورهای همسایه است.

وی با تأکید بر اینکه هلال احمر یکی از معتبرترین و موفق‌ترین نهادها و سازمان‌ها در کشور است، افزود: هلال احمر در شرایط بحرانی و سخت، بهترین و سریع‌ترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

گروسی منطقه آزاد ماکو را آماده برای تولید گیاهان دارویی و واردات تجهیزات پزشکی و توریسم سلامت توصیف کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه توریسم سلامت و تولید گیاهان دارویی در این منطقه سودآور است و حتی می‌تواند تأثیرگذار بر رشد اقتصادی و جی دی پی کشور نیز باشد.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو با اشاره به دو رویکرد “مردمی سازی اقتصاد” و “جهانی سازی آن” بیان کرد:

این دو مأموریت از جمله مأموریت‌های هلال احمر نیز می‌باشد، بنابراین برای مردمی سازی اقتصادی، تلاش ما برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تعاونی سهامی عام است.

گروسی تأکید کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو با طراحی و اجرای مدل کشاورزی مکانیزه و مدرن و با سرمایه‌گذاری عظیم در ایجاد باغ‌های گردو و پسته توسط بخش خصوصی، در جهت ارتقاء امنیت غذایی کشور به طور کامل زنجیره‌های تأمین را به صورت علمی و عملی اجرا می‌کند.

وی به یادآوری این نکته اشاره کرد: جذب گردشگران سلامت در سطح بین‌المللی با توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های عملیاتی قابل دستیابی است و با توجه به ظرفیت‌های درمانی این منطقه، ایجاد و راه‌اندازی مرکز پت اسکن برای ارائه خدمات بین‌المللی و منطقه‌ای ضروری است. سازمان منطقه آزاد ماکو آماده همکاری در ایجاد این مرکز پت اسکن می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.