باستان‌شناسان با انجام کاوش در یک محوطه رومی در ایتالیا، به کشف هزاران سکه و ده‌ها جواهر پرداختند. در ایتالیا، باستان‌شناسان بیش از سه هزار سکه و ۵۰ سنگ جواهر را کشف کردند که تصاویر خدایان روم باستان را بر روی بسیاری از آن‌ها نشان می‌دهد. به گفته یکی از مقام‌های وزارت فرهنگ ایتالیا، این

تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر : 1543
A piece of Roman jewelry was discovered

باستان‌شناسان با انجام کاوش در یک محوطه رومی در ایتالیا، به کشف هزاران سکه و ده‌ها جواهر پرداختند.

در ایتالیا، باستان‌شناسان بیش از سه هزار سکه و ۵۰ سنگ جواهر را کشف کردند که تصاویر خدایان روم باستان را بر روی بسیاری از آن‌ها نشان می‌دهد.

به گفته یکی از مقام‌های وزارت فرهنگ ایتالیا، این اکتشاف مهم در جریان کاوش‌های چندین ساله در محوطه باستانی “کلاترنا”، یک شهر رومی نزدیک به “بولونیا”، صورت گرفته است.

این محوطه باستانی به عنوان “پمپئی شمال” نیز شناخته می‌شود و باستان‌شناسان پیش‌تر بقایای خیابان، اقامتگاهی با موزائیک‌های رنگارنگ و حمام‌های رومی را در این محوطه کشف کرده بودند. بسیاری از سکه‌های اخیراً کشف شده از جنس برنز و نقره ساخته شده‌اند و این اشیاء تاریخی به عنوان یک گنج در تاریخ‌نگاری باستانی ایتالیا محسوب می‌شوند.

در جریان بررسی این سکه‌ها، توجه محققان به یک سکه کمیاب جلب شد که در واقع یک سکه نقره‌ای است و در سال ۹۷ پیش از میلاد ضرب شده است.

باستان‌شناسان این سکه نقره‌ای را در حالی کشف کردند که در بقایای راهروی یک تماشاخانه پنهان شده بود.

محققان با توجه به این سکه متوجه شدند که این تماشاخانه در اواخر قرن اول پیش از میلاد، در زمانی که “کلاترنا” به عنوان یک مرکز تجاری برای رومیان باستان شناخته می‌شد، ساخته شده است.

همچنین، باستان‌شناسان ده‌ها سنگ جواهر رنگین را کشف کردند که روی آن‌ها تصاویری از اساطیر رومی و ساختمان‌های مهم حکاکی شده بود.

کاوش در این محوطه همچنان ادامه خواهد داشت؛ زیرا تا کنون محققان فقط حدود یک‌دهم یا تقریباً ۱۸ هکتار از این شهر باستانی را کاوش کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.