وزیر ورزش و جوانان در خصوص بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که مبلغ وام‌های ازدواج افزایش یافته است و در صورت تصویب در شورای نگهبان در سال آینده، با ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی بر خط، کیومرث هاشمی، با حضور در جمع خبرنگاران، درباره نتیجه اختصاص ۲۰ درصدی ظرفیت

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 1780
وام ازدواج

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که مبلغ وام‌های ازدواج افزایش یافته است و در صورت تصویب در شورای نگهبان در سال آینده، با ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی بر خط، کیومرث هاشمی، با حضور در جمع خبرنگاران، درباره نتیجه اختصاص ۲۰ درصدی ظرفیت اماکن دولتی مانند تالارها و سالن‌ها به جوانان که سال گذشته رئیس جمهور در شورای عالی جوانان این موضوع را در دستور کار قرار داده بود، اظهار نظر کرد. وی اعلام کرد که این طرح در قالب طرح “وصال شیرین” برای ازدواج آسان از مصوبات شورای عالی جوانان است و هرچند این ۲۰ درصد هنوز به اجرا درآمده است، اما به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه جوانان قرار دارد.

هاشمی با اشاره به این طرح، اجرای آن را به هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادها وابسته دانست و افزود:

دستگاه‌ها و نهادها باید منابع خود را برای استفاده از بخش خصوصی در اختیار قرار دهند و لازم است قراردادهای آنها بازنگری شود تا این مصوبه به عملیاتی شدن برسد و به طور موثر در ایجاد زمینه‌ای برای ازدواج آسان و ارائه تسهیلات به جوانان کمک کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکلی در هماهنگی بین معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور وجود دارد، توضیح داد: ما آمادگی لازم را داریم و وزارت کشور نیز به عنوان مسئولیت دارای ظرفیتهایی است و نمی‌توان گفت که تنها دستگاهی مسئول این امر است. وزرا در هیئت دولت در کنار یکدیگر هستند، بنابراین در سطوح بالا مشکلی برای هماهنگی وجود ندارد، اما در سطوح پایین‌تر نیازمند هماهنگی و تقویت بیشتر است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.