وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی، ساندیاگا اونو، اعلام کرده است که در حال بحث و بررسی درباره اعطای تسهیلات جدید ویزا به اتباع خارجی “با کیفیت” هستند. این تسهیلات به آنها اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تر در اندونزی اقامت کنند. ویزای طلایی ساندیاگا اظهار داشته است: “ما به تازگی با رئیس جمهور و وزیر

تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 1452
Golden visa

وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی، ساندیاگا اونو، اعلام کرده است که در حال بحث و بررسی درباره اعطای تسهیلات جدید ویزا به اتباع خارجی “با کیفیت” هستند. این تسهیلات به آنها اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تر در اندونزی اقامت کنند.

ویزای طلایی

ساندیاگا اظهار داشته است: “ما به تازگی با رئیس جمهور و وزیر در مورد ایجاد سیاست جدیدی برای تشویق گردشگران باکیفیت به اقامت طولانی‌تر و بهره‌برداری بیشتر از منافع اقتصادی اندونزی گفتگو کرده‌ایم.”

ساندیاگا توضیح می‌دهد که این سیاست جدید به عنوان “ویزای طلایی” به مرحله اجرایی وارد خواهد شد.

اطلاعات دقیق‌تر این طرح در حال حاضر در دست نهایی شدن است و در چند هفته آینده اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود ویزای جدید اقامت طولانی مدت به مدت ۵ تا ۱۰ سال برای گردشگران ویژه فراهم کند.

“ویزای طلایی” در واقع سطحی بالاتر از “ویزای خانه دوم” است و آن را تکمیل می‌کند.

“ویزای خانه دوم” در حال حاضر به مدت ۵ تا ۱۰ سال به افرادی اعطا می‌شود که تمایل دارند اندونزی را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کنند و در عین حال به این کشور کمک مالی کنند. “ویزای طلایی” برای خارجیان با استعدادی در حوزه‌های فناوری دیجیتال، سلامت و سرمایه‌گذاری در دسترس خواهد بود و جزء تلاش دولت برای تقویت کارآفرینی دیجیتال تلقی می‌شود.

طرفداران این طرح معتقدند که “ویزای طلایی” به خارجی‌ها که نه تنها در املاک، بلکه در شرکت‌های اشتغال‌زا نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند، اقامت طولانی‌مدت را تسهیل می‌کند.

وزیر گردشگری اندونزی این موضوع را بیان می‌کند:

هدف اصلی “ویزای طلایی”، افرادی است که دارای ارزش خالص و پس‌انداز کافی هستند.

ساندیاگا با ارائه یک مثال، توضیح می‌دهد: گردشگران خارجی که علاقه‌مند به فرار از زمستان‌های سرد نیمکره شمالی با استفاده از این نوع ویزا در بالی هستند، و همچنین کارآفرینانی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند و به دنبال سرمایه‌گذاری در اندونزی هستند، جزء اهداف اصلی “ویزاهای طلایی” محسوب می‌شوند.

همچنین، انتظار می‌رود این نوع ویزا به متخصصان مراقبت‌های سلامت که به دنبال زندگی در اندونزی هستند، نیز ارائه شود.

در نهایت، افراد با استعدادی که در زمینه‌های پایدار مانند سلامت فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند درخواست “ویزای طلایی” را داشته باشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.