سهیل موفق، کارگردان فیلم “نوروز”، ابراز نارضایتی کرد و گفت: “متأسفانه طول کشید پنج سال زمان ببرد تا بتوانم سرمایه‌گذاری برای این فیلم را پیدا کنم. با بسیاری از نهادها مذاکره کردیم، اما هیچ کس تمایلی به حمایت نشان نداد.” سهیل موفق، که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر حضور داشت، در پاسخ به

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر : 1800

سهیل موفق، کارگردان فیلم “نوروز”، ابراز نارضایتی کرد و گفت: “متأسفانه طول کشید پنج سال زمان ببرد تا بتوانم سرمایه‌گذاری برای این فیلم را پیدا کنم. با بسیاری از نهادها مذاکره کردیم، اما هیچ کس تمایلی به حمایت نشان نداد.”

سهیل موفق، که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر حضور داشت، در پاسخ به سوالی درباره انگیزه‌اش برای ساخت فیلمی درباره آیین نوروز، گفت: “به عنوان یک ایرانی از وقتی که چشمم را باز کردم، همراه خانواده‌ام جشن آیینی مهمی را جشن گرفته‌ام. نوروز برای ما جشنی بسیار مهم است. این جشن محدود به مرزهای ما نیست و در تمدن پارس، ۱۲ کشور آن را جشن می‌گیرند.”

وی افزود: “زمانی که در حال ساخت فیلم “پاستاریونی” بودم، دخترم که آن زمان یک سال و نیم بود، علاقه زیادی به جشن کریسمس داشت و به صورت پیوسته سوال می‌پرسید. من احساس کردم که ما برای نوروز هیچ کاری نکرده‌ایم. بنابراین، تصمیم گرفتم که فیلمنامه بعدی‌ام به موضوع نوروز اختصاص یابد.”

به گزارش ایرنا، سهیل موفق به یادآوری این موضوع اشاره کرد که برای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای فیلم “نوروز” متأسفانه پنج سال طول کشید و اظهار داشت: “نهادها علاقه‌ای به حمایت از این فیلم نداشتند. با بسیاری از مراکز مذاکره کردیم، اما هیچ کس تمایلی به حمایت نشان نداد. این فیلم به صورت کامل در بخش خصوصی تولید شده است و این سومین فیلم من است که توسط بخش خصوصی تولید شده است. بزرگترین درد من این بود که چرا به یک فیلم با موضوع مهمی مانند نوروز بی‌توجهی می‌شود.”

وی با اشاره به اینکه فیلم قبلی‌اش با نام “پاستاریونی” دو پروانه زرین از جشنواره کودک و نوجوان را به دست آورده، افزود: “با این حال، باز هم به فیلم “نوروز” اعتمادی نشد. البته مهم برایم این بود که آیا نمایشگران علاقه‌ای به این فیلم دارند یا خیر. اگرچه فیلم “نوروز” موضوع مهمی برای ماست و همچنان درونشان خواهد بود. به هر حال، فقیر و غنی همه نوروز را جشن می‌گیرند و این آیینی بسیار مهم برای ماست.”

موفق درباره بازی علی نصیریان در فیلم، اظهار داشت: “برای آقای نصیریان سخت بود که با پای گچ‌گیری روی تخت بخوابند. استاد با ما همکاری کردند، چون خیلی فشاری روی کمرشان می‌آمد. به احترام نوروز بود که این همه هنرمند با بخش خصوصی همکاری کردند. هیچ کسی به خاطر مسائل اقتصادی وارد فیلم ما نشد.”

او با یادآوری این موضوع که پنج سال طول کشید تا بتواند سرمایه‌گذاری برای این فیلم را پیدا کند، افزود: “نهادها علاقه‌ای به حمایت از این فیلم نداشتند.”

وی اظهار کرد: “آقای نصیریان اصلاً فیلم‌های من را ندیده بودند. وقتی فیلمنامه را به او تقدیم کردم، سه روز بعد تماس گرفتم و ازم پرسیدند: ‘بابا جان! کی می‌توانی با نویسنده به خانه ما بیایی؟’ من حیرت زده شدم که اوقات به این قدر با نقش نوروز ارتباط برقرار کرده بودند. اون‌جا اتود زدیم. باید از او یاد گرفت. او می‌خواست بگوید من نقش را به این شکل می‌بینم. آقای نصیریان تأثیر قابل توجهی بر روی ما و این فیلم دارند. افتخار می‌کنیم که او را برای این فیلم انتخاب کرده‌ایم.”

وی در پاسخ به سؤالی درباره تمرکز بیشترشان بر آمدن بهار نسبت به نوروز، گفت: “در مورد کریسمس، فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ساخته شده‌اند. ما از راهی شروع می‌کنیم. در پس زمینه‌مان نماد (عنصر) هفت سین را نشان می‌دهیم.”

این کارگردان افزود: “اگر به این فیلم اهمیت داده شود، تأکید ما بر خود نوروز و نه بر فیلم خواهد بود. جشن آیینی نوروز، که از مرزهای ما فراتر می‌رود، از همه چیز مهم‌تر است. من درباره اتحاد و همبستگی صحبت کردم و گفتم با همبستگی درها باز می‌شود.”

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.