رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در یک مصاحبه با رادیو و تلویزیون دولتی روسیه اظهار داشت که برای غرب، مسأله اوکراین تنها مربوط به تقویت مواضع تاکتیکی است، اما برای روسیه، این موضوع مرگ و زندگی است. پوتین تأکید کرد: “این بسیار مهم بود که به مخاطبان روسی و خارجی بفهمانیم که روسیه چگونه به

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر : 1788
Putin

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در یک مصاحبه با رادیو و تلویزیون دولتی روسیه اظهار داشت که برای غرب، مسأله اوکراین تنها مربوط به تقویت مواضع تاکتیکی است، اما برای روسیه، این موضوع مرگ و زندگی است.

پوتین تأکید کرد:

“این بسیار مهم بود که به مخاطبان روسی و خارجی بفهمانیم که روسیه چگونه به هر چیزی که در اوکراین رخ می‌دهد اهمیت می‌دهد.” وی مسأله اوکراین را برای غرب کم اهمیت و مربوط به تقویت مواضع تاکتیکی خواند و بیان کرد: “اما برای ما، این مسأله بسیار متفاوت است؛ این مسأله مربوط به سرنوشت ماست؛ این مسأله مرگ و زندگی است.”

پوتین در هفته گذشته در یک مصاحبه با تاکر کارلسون، یک خبرنگار آمریکایی، انتقاد کرد و گفت: “کار بهتری ندارید که انجام دهید؟ شما مسائلی در خصوص مرزهایتان دارید، مسأله مهاجرت دارید، مسأله بدهی دارید که بیش از ۳۳ تریلیون دلار است. کار بهتری ندارید که باید در اوکراین جنگ بکنید؟”

روسیه در طول زمان پیشنهادات مختلفی برای حل مسئله اوکراین مطرح کرده است

در سال ۲۰۱۴، پس از ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به روسیه، روسیه و اوکراین به توافق مینسک ۱ و ۲ دست یافتند. این توافقات شامل توقف آتش‌بس و استقرار نیروهای بین‌المللی در مناطق بحرانی بود، اما اجرای کامل این توافقات به دلیل عدم توافق در برخی نقاط به تعویق افتاده است.

همچنین، روسیه پیشنهادهای دیگری نیز برای حل بحران اوکراین مطرح کرده است. این پیشنهادها شامل ایجاد یک واحد فدرالی در اوکراین، تضمین حقوق اقلیت‌ها و حفظ زبان روسی در اوکراین، تعیین وضعیت خاصی برای مناطق شرقی اوکراین و ایجاد مکانیزمی برای حل منازعات سیاسی بوده‌اند.

با این حال، این پیشنهادها توسط اوکراین و برخی کشورها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و تاکنون به توافق قطعی نرسیده‌اند. مسئله اوکراین همچنان باقی است و تلاش‌های بین‌المللی برای حل آن ادامه دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.