درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، به مهمترین دستاورد هفته صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد. این دستاورد مربوط به حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و برگزاری پاسداشت پیشکسوتان ما در اصفهان است. چه موفقیت‌هایی در صنایع‌دستی در هفته گذشته به دست آمد؟ وی افزود: در طول هفته صنایع‌دستی سال

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 1123
Handicrafts

درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، به مهمترین دستاورد هفته صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد. این دستاورد مربوط به حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و برگزاری پاسداشت پیشکسوتان ما در اصفهان است.

چه موفقیت‌هایی در صنایع‌دستی در هفته گذشته به دست آمد؟

وی افزود: در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، ما با گزاره‌هایی مواجه شدیم که هدف آن تقویت صنایع‌دستی بود و توجه سیاست‌گزاران، برنامه‌ریزان و مجریان را به این صنعت جلب کند. یکی از دستاوردهای هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، پیام آقای رئیسی، رئیس جمهور، بود که در آن به تسهیل بیمه برای ۱۰هزار نفر در هیئت دولت و همکاری نهادی بین وزارت کشور، پست، جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فناوری و معاونت زنان و خانواده اشاره شد.

معاون صنایع‌دستی کشور اظهار کرد:

در طول هفته صنایع‌دستی 1402، خبر ثبت قلمکار اصفهان توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی را شنیدیم. همچنین، حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که سند ملی صنایع‌دستی تدوین شده است که این نیز یکی از دستاوردهای هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ بود.

جلالی ادامه داد: هدف ما در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، ایجاد انسجام بین گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی بود. علاوه بر این، احترام متقابلی بین هنرمندان، صنعتگران و بازرگانان ایجاد شد و من اعتقاد دارم که این یک نقطه شروع برای برنامه‌های آینده ما بود.

وی اظهار کرد: فروش آثار هنری ارزشمند در نیاوران و پیشرفت در مسیر تجاری‌سازی در سعدآباد، دویستا سومین گام در برنامه‌هایی بود که به صورت انحصاری توسط ستاد وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرا شدند. همچنین، بیش از ۳۰۰ برنامه در سراسر استان‌ها و نود طرح عمرانی در زمینه صنایع‌دستی با بودجه‌ای نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ اجرا شدند.

معاون صنایع‌دستی کشور اظهار کرد:

در تاریخ ۲۷ خرداد، تفاهمنامه اجرای پروژه بزرگ قدرت زنجیره ارزش با هدف تعیین ارزش اقتصادی صنایع‌دستی با بنیاد علوی به امضا رسید و پس از این امضا، دو هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی به کار خواهند افتاد.

وی افزود: مراسم رونمایی از “مگاپروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی” با حضور مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد. این یک دستاورد بسیار مهم است و با شروع اجرای این پروژه در فاز اول، دو هزار هنرمند در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام به اشتغال رسیده و فعالیت خواهند کرد.

معاون صنایع دستی کشور آن را بیان کرد:

پروژه “ملی اشتغال حامی” در چارچوب “مگاپروژه توسعه رسته صنایع‌دستی” با تمرکز بر اشتغال، در فاز اول به ایجاد فرصت شغلی برای دو هزار نفر پشتیبانی می کند. این پروژه از منابع فنی و مالی به ارزش ۳۶۵۰ میلیون تومان بهره می‌برد. طبق این پروژه، در استان خراسان رضوی برای ۶۰۰ نفر، در خراسان جنوبی برای ۳۰۰ نفر، در خراسان شمالی برای ۴۰۰ نفر، در ایلام برای ۵۰۰ نفر و در سیستان و بلوچستان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.