قبل از خرید میلگرد باید براساس پروژه و میزان بودجه مود نظر، یک نیازسنجی کلی از پروژه صنعتی یا عمرانی صورت گیرد و سپس پرسشنامه‌ای که در ادامه مطرح می‌کنیم را تکمیل کنید. پس از آن با اطمینان بیشتری می‌توانید نسبت به خرید میلگرد اقدام کنید. بررسی قیمت میلگرد امروز و پاسخ به این سؤالات

تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر : 2098
راهنمای خرید میلگرد - تصویر 1

قبل از خرید میلگرد باید براساس پروژه و میزان بودجه مود نظر، یک نیازسنجی کلی از پروژه صنعتی یا عمرانی صورت گیرد و سپس پرسشنامه‌ای که در ادامه مطرح می‌کنیم را تکمیل کنید. پس از آن با اطمینان بیشتری می‌توانید نسبت به خرید میلگرد اقدام کنید. بررسی قیمت میلگرد امروز و پاسخ به این سؤالات مسیر را شفاف و برای شما به عنوان راهنمای خرید میلگرد خواهد بود:

  1. این پروژه سبک است یا سنگین؟
  2. پروژه صنعتی است یا ساختمانی؟
  3. میلگرد ساده نیاز است یا آجدار؟
  4. میلگردی با مقاومت کششی بالا نیاز دارید؟
  5. محل اجرای پروژه مستعد بارش است؟ ضد زنگ بودن میلگرد مهم است؟
  6. پروژه شما به چند شاخه میلگرد نیاز دارد؟
  7. چقدر هزینه می‌کنید؟
  8. پروژه به چه سایز میلگردی نیاز دارد؟
  9. تمایل دارید از چه برندی میلگرد بخرید؟
  10. کیفیت اهمیت دارد یا هزینه تمام شده؟
  11. تأمین‌کننده معتبری را می‌شناسید؟

۸ گام راهنما تا خرید میلگرد

قبل از خرید میلگرد می‌بایست عوامل متعددی را بررسی کنید تا بتوانید متناسب با نیاز‌های پروژه عمرانی یا صنعتی خود، میلگرد مناسب و باکیفیتی را خریداری کنید. برای انتخاب مناسبترین میلگرد، حتماً فاکتور‌های زیر را در نظر بگیرید:

  1. نیازسنجی پروژه
  2. میزان مقاومت میلگرد
  3. مشخصات فنی مورد نظر
  4. بودجه مورد نظر برای خرید میلگرد
  5. تخمین ابعاد
  6. تشخیص گرید و سایز میلگرد
  7. انتخاب برند و کیفیت مدنظر
  8. بررسی شرایط محیطی استقرار پروژه (خشک یا مرطوب)
  9. انتخاب یک تأمین‌کننده معتبر

در نهایت باید قیمت هر شاخه میلگرد را به طور دقیق مشاهده و سپس با قیمت‌های بازار آهن آلات مقایسه کنید. برای مشاهده قیمت آنلاین میلگرد از مشاورین تأمین‌کنندگان معتبر کمک بگیرید چرا که کالا‌های نامرغوب در بازارآهن آلات به وفور به چشم می‌خورد.

 

نیازسنجی پروژه توسط مهندس فنی

ابتدا می‌بایست پروژه توسط مهندس و بازرسین مربوطه به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد پس از آن نیازسنجی صورت گرفته و مشخص می‌شود میلگرد در چه ابعادی نیاز است، چه گریدی مناسب‌تر است و اصلاً چند شاخه میلگرد با چه سایزی باید تهیه شود. در نظر داشته باشید مشخصات فنی هر میلگرد با دیگری کاملاً متفاوت است پس اگر مرحله نیازسنجی با دقت انجام نشود، ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد که تبعات آن مالی و جانی خواهد بود. همچنین استاندارد‌ها و مقررات مربوط به ساختمان‌سازی نیز باید رعایت شود.

 

شرایط جغرافیایی و محیطی پروژه

محل اجرای پروژه یا استقرار سازه بسیار اهمیت دارد چرا که عملکرد و واکنش هر نوع میلگرد در شرایط جوی و محیطی مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه پروژه در محیطی مرطوب یا مستعد بارش است می‌باست به ویژگی ضدزنگ توجه ویژه‌ای شود در صورتیکه در شرایط جوی خشک قابلیت ضدزنگ چندان مهم و مورد نظر نیست. حتی بهترین نوع میلگرد در ایران مثل میلگرد آناهیتا یا میلگرد نیشابور نیز اگر در شرایط جوی نامناسبی استفاده شود، کیفیت و کارایی مورد نظر را ارائه نخواهد کرد! در نتیجه انتخاب میلگردی مناسب با شرایط جوی و محیطی، عامل پررنگی در پایداری و استحکام ساختمان است که نباید از آن غافل شد.

راهنمای خرید میلگرد - تصویر 2

میزان مقاومت کششی و خمش میلگرد

این فاکتور توسط مهندسین عمران یا بازرسین فنی تخمین ‌زده می‌شود. برآورد اینکه سازه به چه نوع میلگردی نیاز دارد حائز اهمیت است. هر سازه بنابر بار متحمل شده، به نوعی میلگرد با مقاومت کششی بالا تا متوسط نیاز دارد بنابراین در پروژه‌های ساختمانی با وزن و فشار بالا، می‌بایست نوعی میلگرد با مقاومت کششی بالا تهیه کرد که در برابر فشار وارده از توان و پایداری خوبی برخوردار باشد و بتواند در کنار بتن عملکرد بهتری از خود نشان دهد و ایمنی ساختمان تضمین گردد.

قیمت میلگرد

دو موردی که پیش‌تر برای خرید میلگرد ذکر شد از اهمیت بالایی برخوردار هستند و روی انتخاب میلگرد و نوع آن تأثیر زیادی دارند اما فاکتور مهم دیگر، قیمت میلگرد است. شما می‌توانید قیمت انواع میلگرد از جمله قیمت میلگرد آناهیتا، میلگرد ذوب آهن اصفهان، نیشابور و هر برند دیگر را به طور آنلاین استعلام نموده و سپس مقایسه نمایید. قطعاً قیمت هر شاخه میلگرد برند‌های معتبر و معروف نسبت به سایر برند‌ها بالاتر است.

برند میلگرد

فاکتور مهم دیگر که حین خرید میلگرد شاخه ای یا میلگرد کلاف باید به آن دقت داشته باشید، برند و کارخانه تولید‌کننده میلگرد است. اغلب کارخانه‌های تولیدکننده محصولات خود را براساس مشخصات فیزیکی از پیش تعیین شده‌ای تولید و روانه بازار می‌کنند با این حال برخی گرید‌های برند‌های خاص، ممکن است تفاوت‌های جزئی با جداول فنی مشخصات میلگرد داشته باشند. از سوی دیگر قیمت هر برند تا برندی دیگر متفاوت است. از با کیفیت‌ترین برند‌های میلگرد می‌توان به میلگرد ذوب آهن اصفهان و آتیه خلیج فارس و همچنین میلگرد آناهیتا اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت میلگرد می‌توانید کانال لحظه‌ای قیمت آهن آلات آسن را دنبال کنید. دقت داشته باشید به عنوان مشاور راهنمای خرید میلگرد توصیه می‌کنیم چنانچه برند خاصی از میلگرد را در نظر گرفتید و آن را خریداری کردید حتماً موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی علائم اختصاری حک شده روی شاخه میلگرد: هر برند فولادی دارای یک سری علائم اخصاری و نشانه است که در طول شاخه میلگرد حکاکی می‌شود حتماً با بررسی این علائم اختصاری از اصل بودن میلگرد اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی پلاک بندیل: زمان خریداری میلگرد، روی بندیل یا همان دسته‌های میلگرد پلاکارد‌هایی نصب شده که روی آن اطلاعات مرتبط با نوع میلگرد، برند و اصالت میلگرد مندرج شده است.
  • بررسی صورتحساب: یک توصیه مهم و راهنمای خرید میلگرد که مشاورین همواره روی آن تأکید دارند، بررسی فاکتور خرید و تطبیق آن با محصول فولادی خریداری شده است.

راهنمای خرید میلگرد - تصویر 3

با در نظر گرفتن این عوامل و تحلیل دقیق نیاز‌های پروژه، می‌توانید میلگرد مناسبی را انتخاب و خریداری کنید. حتماً در هنگام انتخاب میلگرد، نکاتی مانند استاندارد‌ها و مجوز‌های لازم را نیز در نظر بگیرید.

گرید میلگرد و نوع آن

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که در صنایع یا ساخت و ساز از گرید‌های متفاوت میلگرد استفاده می‌شود در حقیقت هر گرید مخصوص یک حوزه است و مشخصات فیزیکی میلگرد تعیین‌کننده این موضوع است که برای هر مصرف، چه نوع میلگردی خریداری شود. با مطالعه راهنمای خرید میلگرد و همچنین آشنایی با انواع گرید‌ها می‌توانید شاخه میلگرد مناسبی را برای حوزه مورد نظر خود تهیه کنید در نظر داشته باشید در صورت انتخاب گرید نامناسب، از اهداف صنعتی یا ساختمانی خود دور خواهید شد!

 

 

 

اندازه قطر میلگرد یا سایز میلگرد

یکی از مهم‌ترین اقدامات در خصوص استحکام بخشی و ایمنی سازه انتخاب درست وزن و سایز میلگرد مورد استفاده در پروژه است. همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد، بتن در برابر وزن‌های وارده و فشار بار ناشی از سازه ضعیف است بنابراین میلگرد به عنوان یک عنصر تقویت‌کننده در کنار بتن می‌تواند این ضعف را پوشش دهد. بنابراین انتخاب درست قطر میلگرد متناسب با نوع پروژه که در اثر فشار وارده دچار شکنندگی و خمیدگی نشود، بسیار مهم است. در نظر داشته باشید تنها قطر میلگرد نیست که باید در نظر بگیرید، بلکه استحکام فولاد نیز حائز اهمیت است.

 

با مطالعه راهنمای خرید میلگرد به طور کامل با فاکتور‌های مهم و مؤثر حین خرید میلگرد آشنا خواهید شد و انتخاب شایسته‌تری خواهید داشت. انتخاب یک تأمین‌کننده معتبر و اصیل به شما کمک می‌کند تا ۸ گام مذکور را به طور درست و تخصصی پشت سر بگذارید و میلگردی با کیفیت و متناسب با بودجه خود خریداری کنید.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.