رییس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه بیان کرده است که دشمن صهیونیستی از گرسنگی و قحطی به عنوان سلاحی علیه شهروندان نوار غزه استفاده می‌کند. به گزارش سبانت، رامی عبدو، رییس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه با اشاره به کمبود شدید مواد غذایی در نوار غزه، تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی از قحطی و گرسنگی به

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 1615
The exodus of the people of Gaza

رییس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه بیان کرده است که دشمن صهیونیستی از گرسنگی و قحطی به عنوان سلاحی علیه شهروندان نوار غزه استفاده می‌کند.

به گزارش سبانت، رامی عبدو، رییس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه

با اشاره به کمبود شدید مواد غذایی در نوار غزه، تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی از قحطی و گرسنگی به عنوان ابزاری برای تنگ کردن شهروندان غزه استفاده می‌کند.

در بیانیه‌ای، عبدو به بحران شدید مواد غذایی در نوار غزه اشاره کرده و اظهار داشته است که مقدار کمک‌های انسانی که وارد این منطقه می‌شود، از حدود ۵۰۰ کامیون پیش از جنگ به کمتر از ۱۰۰ کامیون کاهش یافته است.

وی افزوده است: در ۱۰۰ روز اخیر، تنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های انسانی به منطقه شمال غزه وارد شده‌اند و در این منطقه قحطی شدیدی رخ داده است. مردم در حالت گرسنگی و نیاز به مواد غذایی بسیار شدید هستند و بیش از نیم میلیون فلسطینی با سرما و کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

رییس این نهاد حقوق بشری تأکید کرده است که:

در موازات کمبود اقلام دارویی، بیشتر نوزادان نیاز به شیر دارند که متأسفانه به نوار غزه وارد نمی‌شود و زنان به ندرت توانایی تحمل این شرایط را دارند. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت غزه با گرسنگی شدید روبرو هستند و همه شهروندان شمال غزه نیز با شرایط قحطی شدید مواجه هستند.

وی همچنین یادآوری کرده است که دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند افرادی که سعی می‌کنند کمک‌های انسانی را از جنوب به شمال غزه منتقل کنند، را به هدف قرار دهد. به ویژه در شمال غزه، ما درباره قحطی و گرسنگی عمدی صحبت می‌کنیم و کودکان بیشترین آسیب را در این شرایط تجربه می‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.