رضا بهراملو، در یک جلسه با حضور خبرنگاران، اعلام کرد که گردوی منطقه تویسرکان به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است. وی اظهار داشت: “تویسرکان با دریافت رتبه دومین برند جهانی، نظام کاشت، داشت و برداشت گردوی آن توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) به ثبت رسیده است.” بهراملو با اشاره

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر : 1271
Walnut of Toisarkan region

رضا بهراملو، در یک جلسه با حضور خبرنگاران، اعلام کرد که گردوی منطقه تویسرکان به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است. وی اظهار داشت: “تویسرکان با دریافت رتبه دومین برند جهانی، نظام کاشت، داشت و برداشت گردوی آن توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) به ثبت رسیده است.”

بهراملو با اشاره به حجم بالای برداشت گردو در تویسرکان که بیش از ۱۹ هزار تن است، افزود: “کیفیت و برند این محصول بسیار مرغوب است.”

گردوی منطقه تویسرکان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به یادآوری ثبت انگور ملایر از استان همدان در نظام میراث کشاورزی جهانی توسط سازمان جهانی غذا و کشاورزی (فائو) پرداخت.

بهراملو با تأکید بر اینکه ۵۸ درصد از باغات تویسرکان به کاشت گردو اختصاص دارد، اظهار کرد: “ثبت جهانی گردو نیز نشانگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول است.”

وی به یادآوری اظهار کرد:

ثبت جهانی نظام‌های میراث کشاورزی که تاکنون در سازمان فائو ثبت شده بود، به ترتیب شامل قنات کاشان، انگور ملایر، زعفران گناباد و انجیر استهبان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار نمود:

گردوی منطقه تویسرکان به عنوان پنجمین ثبت جهانی در حوزه کشاورزی در کشور و دومین ثبت جهانی در حوزه کشاورزی در استان همدان در سازمان جهانی غذا و کشاورزی (فائو) ثبت گردیده است.

بهراملو با تأکید بر اینکه ثبت گردوی تویسرکان در تاریخ ۱۸ آبان‌ماه جاری در سازمان جهانی غذا و کشاورزی (فائو) صورت گرفته است، افزود: استان همدان تنها استانی است که تاکنون موفق به ثبت دو نظام کشاورزی در فائو شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.