در گفت‌وگویی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد اسماعیل توکلی اعلام کرد که اورژانس تهران به طور کامل آماده‌باش برای پذیرش و انتقال مصدومانی است که از کرمان به تهران اعزام می‌شوند. او افزود که با توجه به دستور وزیر بهداشت، حوزه سلامت و ناوگان اورژانس استان تهران در حال حاضر در آماده‌باش کامل قرار

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 1352
Tehran's emergency room to transport the victims of the terrorist incident

در گفت‌وگویی با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد اسماعیل توکلی اعلام کرد که اورژانس تهران به طور کامل آماده‌باش برای پذیرش و انتقال مصدومانی است که از کرمان به تهران اعزام می‌شوند. او افزود که با توجه به دستور وزیر بهداشت، حوزه سلامت و ناوگان اورژانس استان تهران در حال حاضر در آماده‌باش کامل قرار دارند.

آمادگی اورژانس تهران برای انتقال مصدومان کرمان

وی اظهار کرد: با تأکید رئیس سازمان اورژانس، تمامی نیروهای اورژانس تهران و اورژانس هوایی به صورت صددرصد آماده‌باش برای انتقال مصدومان از کرمان به مراکز درمانی تهران قرار دارند.

همچنین، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، بیان کرده است که مراکز درمانی در استان‌های همجوار کرمان نیز آماده ارائه خدمات به مجروحان هستند. او افزوده است که ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران برای انتقال مجروحان تعیین شده و آمادگی لازم برای این امر وجود دارد. در صورت لزوم، با همکاری اورژانس کشور، ارسال مجروحان از کرمان انجام خواهد شد.

آیا این انتقال مصدومان به دلیل عدم توانایی مراکز درمانی کرمان درمان آنها است؟

نه، علت انتقال مصدومان از کرمان به مراکز درمانی تهران عمدتاً به دلیل تأمین خدمات درمانی و امکانات پیشرفته‌تر در مراکز درمانی تهران است. ممکن است مراکز درمانی کرمان نیز برای ارائه خدمات به مجروحان آماده باشند، اما در مواردی که نیاز به مراقبت و درمان ویژه‌تر و پیچیده‌تری باشد، انتقال مصدومان به مراکز درمانی با تجهیزات و تخصص بیشتر در تهران موردنظر قرار می‌گیرد.

مراکز درمانی تهران به عنوان پایتخت ایران و با توجه به جمعیت بالا و نیازهای گوناگون، مجهز به امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تری نسبت به مراکز درمانی دیگر است.

برخی از امکانات و تجهیزات مهم در مراکز درمانی تهران عبارتند از:

  • بخش اورژانس: مراکز درمانی تهران دارای بخش اورژانس پیشرفته هستند که تجهیزات ضروری مانند تجهیزات انعاش، دستگاه‌های تصویربرداری، تجهیزات تشخیصی و تجهیزات جراحی فوری را در اختیار دارند.
  • بخش جراحی: مراکز درمانی تهران دارای بخش‌های جراحی پیشرفته هستند که شامل اتاق‌های عمل با تجهیزات مدرن، تجهیزات جراحی پیشرفته، دستگاه‌های تصویربرداری و اکثر تخصص‌های جراحی را در بر می‌گیرند.
  • بخش مراقبت‌های ویژه: مراکز درمانی تهران دارای بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند که برای مراقبت از بیماران و مصدومانی که نیاز به نگهداری و مراقبت دقیق تر دارند، تجهیزات و منابع لازم را فراهم می‌کنند.
  • دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی: مراکز درمانی تهران دارای دستگاه‌های تشخیصی پیشرفته‌ای مانند دستگاه‌های تصویربرداری (مانند اسکنر و رادیولوژی)، دستگاه‌های آزمایشگاهی پیشرفته و دستگاه‌های تشخیصی دیگر هستند که برای تشخیص و درمان صحیح بیماران بکار می‌روند.
  • تخصص‌های پزشکی: مراکز درمانی تهران دارای تخصص‌های پزشکی متنوعی هستند که توسط پزشکان و متخصصان با تجربه و آموزش بالا اداره می‌شوند. این تخصص‌ها شامل جراحی‌های مختلف، داخلی، قلب و عروق، اورولوژی، نورولوژی و غیره می‌باشند.

این تجهیزات و تخصص‌ها در مراکز درمانی تهران، امکان ارائه خدمات پزشکی و جراحی پیشرفته و کاملتر به مصدومان و بیماران را فراهم می‌کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.