اطلاعات دقیقتری درباره “خدمات مبتنی بر محتوا” و “سایر هزینه ها” توسط همراه اول اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که به دلیل بی‌اطلاعی مشترکین درباره ویژگی‌های خدمات مبتنی بر محتوا که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است، جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه می‌شود

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 870
خدمات مبتنی بر محتوا

اطلاعات دقیقتری درباره “خدمات مبتنی بر محتوا” و “سایر هزینه ها” توسط همراه اول

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که به دلیل بی‌اطلاعی مشترکین درباره ویژگی‌های خدمات مبتنی بر محتوا که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است، جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه می‌شود تا ابهامات مشترکان تلفن همراه برطرف شود.

بر اساس این اطلاعیه، خدمات مبتنی بر محتوا نامی است که بعنوان خدمات ارزش افزوده فقط توسط خود مشترک فعال می‌شود. این خدمات شامل اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع‌رسانی، بهداشت و سلامت می‌شوند و به عنوان خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی ارائه می‌شوند. قبل از شروع ارائه این خدمات، پیمانکار ارائه‌دهنده خدمات محتوایی به عنوان قرارداد با اپراتور تلفن همراه، از طریق ارسال پیامک درخواست فعال سازی خدمات را از مشترک می‌پرسد و در صورت تأیید مشترک، آن را فعال می‌کند. سرویس‌هایی مانند پیش‌بینی مسابقات و حمایت از تیم‌های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون‌ها، شعربازی و دانستنی‌ها نیز به عنوان خدمات مبتنی بر محتوا شناخته می‌شوند.

مشترکین همراه اول می‌توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ یا شماره‌گیری کد #۸۰۰*، خدمات محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل به قطع آن، اقدام کنند.

اگر هر گونه خطا در فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی خدمات مبتنی بر محتوا رخ دهد، مشترکین همراه اول می‌توانند با شماره ۹۹۹۰ (به صورت رایگان) از طریق خط همراه اول و با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ از طریق سایر خطوط تماس بگیرند.

همچنین، لازم به ذکر است که خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می‌شوند، اما هنوز از طریق سامانه #۸۰۰* قابل مشاهده نیستند. بدلیل ماهیت موردی این خدمات، بسیاری از کاربران که فکر می‌کنند هیچ خدمتی فعال نکرده‌اند، از این خدمات استفاده کرده‌اند. برخی از خدماتی که هزینه دارند شامل “اعلام خلافی خودرو” (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)، “اعلام وضعیت گواهینامه” (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)، “استعلام تصادفات رانندگی” (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)، “پیگیری مرسولات پستی” و “خدمات شهرداری و سازمان ثبت” می‌شوند. بسیاری از مشترکین از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

ضمناً، پیامک‌های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک‌های تبلیغاتی تفاوت دارند. پیامک‌های تبلیغاتی نوعی تبلیغات در بستر موبایل هستند که به صورت کاملاً رایگان از طریق پیامک برای مشترکین ارسال می‌شوند. همچنین، از طریق این راه، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و غیره می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط دوطرفه برقرار کنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که ردیفی که در قبوض تلفن همراه به عنوان “سایر هزینه‌ها” ذکر می‌شود، نشان دهنده مبلغ خدماتی است که مشترکین از دفاتر خدماتی یا سامانه‌های پاسخگو دریافت می‌کنند. این مبلغ با یک کد عددی مشخص شده است و مشترکین اپراتور اول می‌توانند با مراجعه به پرتال این شرکت (سایت همراه اول / تعرفه / سیم کارت دائمی) یا سامانه “همراه من” اطلاعات جزئیات هزینه مورد نظر را بدست آورند. هزینه‌های خدماتی مانند “تغییر و اصلاح آدرس”، “قطع و وصل سیم کارت”، “چاپ قبض المثنی” و “آوای انتظار” در قسمت “سایر هزینه‌ها” در نظر گرفته می‌شوند.

مشترکین همراه اول می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه “همراه من” مراجعه و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.