رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به ساختار مدیریتی شورای عالی در سطوح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کشور اشاره کرد. او اعلام کرد که رئیس‌جمهور مسئولیت ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت و تعدادی از وزرا و نمایندگان بخش خصوصی عضو این شورا هستند. او با تأکید بر

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 1048
Food Security Council in the country

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به ساختار مدیریتی شورای عالی در سطوح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کشور اشاره کرد. او اعلام کرد که رئیس‌جمهور مسئولیت ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت و تعدادی از وزرا و نمایندگان بخش خصوصی عضو این شورا هستند.

او با تأکید بر ضرورت بیان چالش‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی توسط بخش خصوصی، تأکید کرد که:

در فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه، نظرات تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده است. شورای عالی امنیت غذای کشور نیز جهت تسهیل مسیر تأمین غذا در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار خواهد گرفت و در قالب الحاقی به برنامه هفتم تدوین خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت تشکیل این شورا با ریاست رئیس‌جمهور و حضور تعدادی از وزرا و نمایندگان بخش خصوصی، می‌تواند در تأمین امنیت غذایی نقش مؤثری ایفا کند.

نماینده داراب و زرین‌دشت افزود:

در آینده دو هفته، جلسه‌ای با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و معاونان آنها برگزار خواهد شد و دستور کار آن توسط اتاق ایران تدوین خواهد شد تا با هماهنگی در راستای منافع اقتصادی کشور تصمیماتی اتخاذ شود.

عسکری نیز افزود: مجلس هر گونه بخشنامه یا ممنوعیت دفعتی در تجارت را ممنوع کرده است. نمایندگان مجلس با آگاهی از مشکلات کنونی، سعی در حل آن‌ها دارند و از ظرفیت‌های موجود برای این منظور استفاده می‌کنند. زیرا باور داریم که تولید نباید متوقف شود.

وی به ضرورت تدوین یک برنامه جامع بر اساس محدودیت‌های فعلی در حوزه ارز توسط بانک مرکزی اشاره کرد. او اظهار کرد: ما این موضوع را با رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرده‌ایم و او تأکید کرده است که ما تفاوتی قائل هستیم وارداتی که به تولید آسیب نزند؛ همچنین، بر اساس نیازهای کشور، باید تعهدات ارزی را به گونه‌ای انجام دهیم که تجار و تولیدکنندگان ترغیب به فعالیت گردند. زیرا امروزه در حوزه صادرات با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و بسیاری از بازارهای خود را از دست داده‌ایم.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.