امامی تحت عنوان “روز جهانی رادیو” که توسط یونسکو در تاریخ ۱۳ فوریه معرفی شده است، توضیح داد: در این راستا، یکی از رادیو گرامافون‌های باارزش و قدیمی‌ترین نمونه‌های موجود در این مجموعه جهانی به نمایش گذاشته شده است. مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره ویژگی‌های این رادیو گرامافون بیان کرد: این رادیو گرامافون

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 1219
Old gramophone radio

امامی تحت عنوان “روز جهانی رادیو” که توسط یونسکو در تاریخ ۱۳ فوریه معرفی شده است، توضیح داد: در این راستا، یکی از رادیو گرامافون‌های باارزش و قدیمی‌ترین نمونه‌های موجود در این مجموعه جهانی به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره ویژگی‌های این رادیو گرامافون بیان کرد: این رادیو گرامافون در دوره پهلوی اول و با تاریخ ساخت بین سال‌های ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۶ و با شماره اثر ۷۱۹۰ در کشور هلند تولید شده و در گنجینه کاخ گلستان نگهداری می‌شود.

رادیو گرامافون قدیمی‌ترین نمونه در کاخ گلستان به نمایش گذاشته شد/ صدای موسیقی قاجاری از رادیو گرامافون قدیمی کاخ گلستان پخش شد.

امامی ادامه داد: این رادیو گرامافون ارزشمند به مناسبت روز جهانی رادیو از تاریخ ۲۴ بهمن تا یک هفته در عمارت شمس‌العماره کاخ گلستان به نمایش عموم قرار خواهد گرفت و بازدیدکنندگان و گردشگران را به خود جلب خواهد کرد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به برنامه‌های روز جهانی رادیو افزود: یکی از فعالیت‌های دیگر در این روز، معرفی سیستم صوتی فضای باز همراه با پخش موسیقی قاجاری است.

تاریخچه اختراع رادیو را باید از سال ۱۸۶۰ دنبال کرد

در سال‌های ۱۸۸۷ و ۱۸۹۴، و همچنین در سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۹۰۲، فرایند ساخت رادیو در جهان تحول کرد و در نهایت در سال ۱۹۲۰، نخستین پخش منظم رادیو در انگلستان راه‌اندازی شد.

در ایران، نخستین رادیو در سال ۱۳۰۵ وارد کشور شد و در سال ۱۳۱۱، موسسات بی‌سیم در ایران توسعه یافت. در سال‌های ۱۳۱۳، ۱۳۱۶ و ۱۳۱۹، تحولات رادیو در ایران شکل گرفت و در نهایت در سال ۱۳۲۷، استودیویی در میدان ارگ برای پخش اخبار ایجاد شد و در سال ۱۳۳۶، نام رادیو تهران به رادیو ایران تغییر یافت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.