روسیه از عراق و سوریه خواست که درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله‌های شب گذشته آمریکا را ارسال کنند. سفارت روسیه در بغداد درخواست دعوت عراق و سوریه را نموده است تا پس از حمله‌های اخیر آمریکا به این دو کشور، درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر : 1658
روسیه و عراق

روسیه از عراق و سوریه خواست که درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله‌های شب گذشته آمریکا را ارسال کنند.

سفارت روسیه در بغداد درخواست دعوت عراق و سوریه را نموده است تا پس از حمله‌های اخیر آمریکا به این دو کشور، درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد را مطرح کنند.

با توجه به تصویری که توسط فرات نیوز از نامه سفارت روسیه در بغداد منتشر شده است، سفارت روسیه این پیشنهاد را به عراق و سوریه ارسال کرده و آنها را به ارایه درخواست خود با استناد به ماده ۳۵ منشور سازمان ملل متحد فراخوانده است.

سفارتگاه روسیه بیان کرده است: این اقدام از سوی شرکای عراقی و سوریه، تلاش‌های آمریکا و همراهانش برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن تشکیل این جلسه را با مشکل مواجه می‌کند.

شب گذشته، آمریکا سلسله حمله‌هایی علیه عراق و سوریه انجام داد و ادعا کرد که این حمله‌ها به دلیل کشته و زخمی شدن برخی نظامیان این کشور در خاک اردن صورت گرفته است.

همچنین، حشد شعبی عراق در اظهارنظری اعلام کرد که شب گذشته حمله‌های آشکار و دشمنانه آمریکا به مقرهای امنیتی رسمی حشد شعبی به وسیله حمله‌های هوایی به مواضع رزمندگان در شهرستان قائم در غرب عراق تکرار شد. در اثر این حملات، ۱۶ نفر به شهادت رسیدند و ۳۶ نفر دیگر زخمی شدند. علاوه بر این، جستجو برای یافتن پیکر برخی از افرادی که ناپدید شده‌اند همچنان ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.