منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی قصد دارد اعضای وابسته به مقاومت فلسطین را بدون ادله و به صورت سریع محاکمه کند. به گفته این منابع، رژیم اشغالگر در حال بررسی استفاده از امکان توقف محاکمه‌های جنایی صدها نفر از اعضای حماس، یک گروه مقاومت اسلامی، و جایگزین آن با محاکمه سریع بر اساس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 1709
Israel

منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی قصد دارد اعضای وابسته به مقاومت فلسطین را بدون ادله و به صورت سریع محاکمه کند.

به گفته این منابع، رژیم اشغالگر در حال بررسی استفاده از امکان توقف محاکمه‌های جنایی صدها نفر از اعضای حماس، یک گروه مقاومت اسلامی، و جایگزین آن با محاکمه سریع بر اساس قانونی به نام “مبارزان غیرقانونی” است.

رژیم اشغالگر در حال بررسی یک پیشنهاد است که اصلاحاتی در قانون زندانی کردن “مبارزان غیرقانونی” ارائه می‌دهد. این اصلاحات به گونه‌ای است که امکان تشکیل یک دادگاه ویژه نظامی یا غیرنظامی برای محاکمه اعضای حماس بر اساس اسناد و مدارک کتبی و بدون استماع ادله در دادگاه فراهم شود.

با این حال، منابع در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی به هاآرتص گفته‌اند که گزینه اولویت دار برای انجام محاکمه جنایی علیه اعضای حماس است.

بازداشت و بازجویی مبارزان مقاومت، رژیم صهیونیستی را با چالش‌های جدیدی روبرو کرده است که در گذشته با آنها مواجه نشده بود. یکی از پیچیدگی‌های اساسی این مسئله این است که چگونه می‌توان صدها مبارز مقاومت را محاکمه کرد و آنها را به چه اتهاماتی محاکمه کرد.

هاآرتص در این خصوص نوشت: تصمیم نهایی در این باره با راهنمایی مقامات سیاسی و با مشورت نهادهای حقوقی اتخاذ خواهد شد و ممکن است این طرح به دلیل وجود تبادل اسرا که هنوز به نتیجه نرسیده است، ناتمام بماند.

از ابتدای عملیات فلسطینی “طوفان الاقصی” تا کنون، رژیم صهیونیستی ده‌ها فلسطینی را با ادعای ارتباط با جنبش حماس بازداشت کرده و آنها را زیر شکنجه، آزار و اذیت قرار داده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.