یک جراح پلاستیک و زیبایی متخصص گفت: در حال حاضر، ورود دلالان به صنعت توریسم سلامت، چالش‌هایی را برای این صنعت ایجاد کرده و ممکن است نگرش جهانی را درباره ما تحت تأثیر قرار دهد. محمدرضا قاضی سعیدی، اعتقاد دارد که بعضی اوقات عمل‌های زیبایی برای حفظ استحکام خانواده ضروری هستند و نمی‌توان گفت که

تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 1815
جراحی

یک جراح پلاستیک و زیبایی متخصص گفت: در حال حاضر، ورود دلالان به صنعت توریسم سلامت، چالش‌هایی را برای این صنعت ایجاد کرده و ممکن است نگرش جهانی را درباره ما تحت تأثیر قرار دهد.

محمدرضا قاضی سعیدی، اعتقاد دارد که بعضی اوقات عمل‌های زیبایی برای حفظ استحکام خانواده ضروری هستند و نمی‌توان گفت که همه این عمل‌ها غیرضروری هستند. اما مهم این است که افرادی که می‌خواهند عمل زیبایی انجام دهند، در انتخاب پزشک خود دقت کنند؛ زیرا برخی از این عمل‌ها ممکن است با عوارض جدی همراه باشند.

وی افزود: خدمات پزشکی در کشور ما هزینه‌های بسیار بالایی دارد. این موضوع به این معنا نیست که ما در زمینه علم پیشرفته هستیم، بلکه درباره ارائه خدمات پزشکی صحبت می‌کنیم.

قاضی سعیدی ادامه داد: به تأسف، با وجود اینکه پزشکان خوبی در کشورمان وجود دارند و خدمات ما نسبت به سایر کشورها بهتر و اقتصادی‌تر است، اما دلالی باعث می‌شود توریسم درمانی به یک واسطه‌گری تبدیل شود. به عبارتی، دلالان وارد این صنعت می‌شوند و برای به دست آوردن سود بیشتر، پزشکان تقلبی، مداخله‌گران یا پزشکان غیرمتخصصی را که تجربه‌ای ندارند، به بیماران خارجی معرفی می‌کنند. این موضوع منجر به بروز چندین مشکل و عارضه می‌شود.

او توضیح داد: در ابتدا، ممکن است برای فردی که درخواست عمل زیبایی دارد، مشکلات و عوارضی به وجود بیاید. در مرحله بعد، این مسئله می‌تواند برای مسافران انگیزه‌ای منفی ایجاد کند و وقتی یک بیمار خارجی از پزشک و عمل خود راضی نباشد، قطعاً دیگران را از انجام عمل در ایران منصرف خواهد کرد.

قاضی سعیدی با تأکید بر اینکه بیشترین حوادث دلالتی در سال‌های اخیر رخ داده است، ادامه داد: هدف کلی جامعه پزشکی حفظ سلامت مردم است و ما در انجمن بارها تأکید کرده‌ایم که بهتر است در برخی موارد عمل‌های زیبایی غیرضروری انجام نشود. اما در این فرآیند، پزشکان نماها و مداخله‌گران بسیاری وارد صنعت شده‌اند که این موضوع می‌تواند سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

سپس علیرضا صابری، دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، نیز گفت: کنگره فوق تخصصی جراحی پستان و فرم دهی بدن در مرکز همایش رایزن در کاشانک تهران برگزار شد. در این کنگره، به طور کلی ۷ پنل بزرگ و بیش از ۴۰ سخنرانی و مقاله مهم ارائه شد.

او افزود: در این کنگره، پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک روش‌های نوین و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند. بیش از ۲۰۰ فوق تخصص در این همایش دو روزه شرکت کردند و همراهی قابل توجهی از دستیاران فوق تخصصی از سراسر ایران در این کنگره حاضر شدند.

صابری ادامه داد: هدف ما از برگزاری این کنگره، آموزش و ارائه روش‌های نوین و فناوری‌های روز دنیا است. در واقع، این کنگره موفق شد به روزرسانی علم و دانش فوق تخصصی جراحی پلاستیک در این حوزه را تسهیل کند.

او افزود: روش‌های نوین جراحی پلاستیک به پزشکان برجسته ارائه شدند تا با تجربیات گرانبها، مزایا و نقاط ضعف آنها را به جوانان بیان کنند. این اطلاعات به آنها کمک کند تا در آینده، بهترین نتایج با کمترین عوارض را از کار جراحان فوق تخصص پلاستیک بدست آورند.

صابری با تأکید بر اینکه بیمه‌ها برخی از عمل‌های ترمیمی و بازسازی که همزمان با عمل‌های زیبایی انجام می‌شوند را به خوبی پوشش می‌دهند، اظهار داشت: بیمه‌ها پاسخگوی عمل انحراف بینی، نواقص همراه تولد و فتق ها هستند. اما نکته مهم اینجاست که در این بخش، ورود بیمه‌ها لازم نیست و در واقع هیچ کشوری در جهان بیمه‌ای برای روند زیبایی وجود ندارد. این امر ممکن است ترغیب به انجام عمل‌های زیبایی را بیشتر کند. ما نیز هدفمان از این کار را دنبال کردن این مسیر نمی‌دانیم.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.