به گزارش یک روزنامه انگلیسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، اعلام کرده است که تهران از طریق کانال ارتباطی خود به آمریکا اظهار کرده که تمایلی به افزایش درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی ندارد، اما هشدار داده که در صورت ادامه حملات این رژیم به غزه، منطقه ممکن است به یک درگیری گسترده منجر

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر : 967
رژیم صهیونیستی

به گزارش یک روزنامه انگلیسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، اعلام کرده است که تهران از طریق کانال ارتباطی خود به آمریکا اظهار کرده که تمایلی به افزایش درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی ندارد، اما هشدار داده که در صورت ادامه حملات این رژیم به غزه، منطقه ممکن است به یک درگیری گسترده منجر شود.

در یک گفت‌وگو با روزنامه Financial Times،

امیرعبداللهیان احتمال برقراری گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را رد کرده و اظهار کرده است که در 40 روز گذشته، پیام‌هایی بین ایران و آمریکا از طریق منابع غیررسمی مانند سفارت سوئیس در تهران رد و بدل شده است.

وی افزود: به آمریکا گفتیم که ایران تمایلی به گسترش درگیری ندارد، اما با توجه به رویکردهای آمریکا و اسرائیل در منطقه، اگر جنایات علیه مردم غزه و ساحل غربی فلسطین متوقف نشود، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و درگیری بزرگتر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

همچنین، امیرعبداللهیان اظهار کرده است که در صورت حمله تمام عیار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، آمریکا تهدید به حمله به ایران نکرده است.

وی تأکید کرد: واشنگتن دعوت می‌کند تهران را به «خودداری» درگیری‌ها در غزه فراخواند، در حالی که خود با حمایت گسترده از اسرائیل، درگیری‌ها را تشدید می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد

که پیام آمریکا به حزب‌الله برای «خودداری» نمی‌تواند این گروه مقاومت را از تصمیم‌گیری‌های خود بازدارد.

امیرعبداللهیان ادامه داد که ارسال ناوگان هواپیمابر آمریکا به منطقه، موقعیت این کشور را تقویت نمی‌کند و تنها باعث آسیب‌پذیری بیشتر ایالات متحده در برابر حملات خواهد شد.

وی افزود: جنگ در منطقه گسترش یافته است. حقیقت این است که ارتش یمن با استفاده از موشک‌ها و پهپادها به سمت اراضی اشغالی حمله کرده که نشان می‌دهد جنگ در منطقه در حال گسترش است. حقیقت این است که حزب‌الله در مواجهه با یک سوم ارتش اسرائیل در جنگ قرار دارد که نشان می‌دهد این درگیری در حال گسترش است.

یک دیپلمات برجسته ایران در پاسخ به سؤالی درباره ادعای حمله پنتاگون به مواضع ایران در سوریه، گفت که یکی از مراکزی که تحت حمله قرار گرفته بود، توسط “مشاوران نظامی ایران برای مبارزه با تروریست‌ها” استفاده می‌شد، اما در زمان حمله خالی از نیروها و منابع بود.

وی تأکید کرد که “هیچ نیروی ایرانی مورد حمله قرار نگرفته است” و در غیر این صورت، پاسخ ایران به حمله آمریکا “سخت” بوده است.

امیرعبداللهیان همچنین بیان کرد که گروه‌های فلسطینی هرگز از ایران خواستار ورود به جنگ نشده‌اند.

وی اظهار کرد: آنها همه منابع لازم را دارند و خودشان موشک‌ها و پهپادهای مورد نیاز خود را در فلسطین تولید می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که “تقابل واقعی” بین حماس و رژیم صهیونیستی تنها در روزهای اخیر آغاز شده است.

وی گفت: حالا زمان تقابل مستقیم بین نیروهای اسرائیلی و گروه‌های مقاومت فلسطینی فرا رسیده است. گروه‌های مقاومت هفته‌ها منتظر رسیدن به این زمان بوده‌اند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: گروه‌های مقاومت این مرحله را به نفع خود می‌بینند و باور دارند که تهاجم زمینی به معنای فلج کردن اسرائیل است.

وی در انتها اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که از دیدارهایم با رهبران منطقه‌ای کسب کرده‌ام، می‌توانم به وضوح بگویم که گروه‌های مقاومت تعیین کننده سرنوشت این جنگ خواهند بود و نه اسرائیل.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.