دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، در بیانیه‌ای تأکید کرد که برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، ضرورتی به تحقق آتش‌بس فوری در این منطقه وجود دارد. او اظهار داشت که تنها با اجرای راهکارهای دو دولتی، می‌توان به طور دائمی درگیری‌ها را حل کرد. گوترش بیان کرد که کشتار و خونریزی در نوار

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر : 2036
Gaza strip killing and destruction

دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، در بیانیه‌ای تأکید کرد که برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، ضرورتی به تحقق آتش‌بس فوری در این منطقه وجود دارد. او اظهار داشت که تنها با اجرای راهکارهای دو دولتی، می‌توان به طور دائمی درگیری‌ها را حل کرد.

گوترش بیان کرد که کشتار و خونریزی در نوار غزه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و این منطقه در معرض خطر قحطی قرار دارد

او تأکید کرد که رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه به معنی بازگشایی گذرگاه‌ها و برداشتن محدودیت‌ها توسط اسرائیل است.

دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد که تصمیم اسرائیل در ممانعت از فعالیت کاروان‌های آژانس در شمال نوار غزه قابل قبول نیست و هیچ توجیهی برای مجازات جمعی مردم فلسطین در نوار غزه وجود ندارد.

گوترش که به مصر سفر کرده بود تا گذرگاه رفح را بازدید کند و از وضعیت آوارگان فلسطینی مطلع شود، در نشست خبری در گذرگاه مرزی رفح اظهار داشت که نوار غزه با فاجعه انسانی روبرو است. او افزود که زمانی که صبحانه می‌خوردند، غم‌انگیز بود که بفهمند بیشتر مردم غزه صبحانه مناسبی ندارند.

دبیرکل سازمان ملل متحد بیان کرد که همزماناً خواستار پایان درد و رنج مردم غزه و آزادی اسیران اسرائیلی است و تنها راه برای انتقال کمک به غزه از طریق گذرگاه‌های زمینی است.

آیا سازمان ملل تا به حال تلاشی برای حل دائمی درگیری‌ها در نوار غزه انجام داده است؟

بله، سازمان ملل تا به حال تلاش‌هایی برای حل دائمی درگیری‌ها در نوار غزه انجام داده است. این تلاش‌ها شامل مذاکرات، دیپلماسی و ترتیب جلسات صلح بین طرفین می‌شود. سازمان ملل متحد و سازمان‌های مربوطه مانند کوارتت (که شامل اتحاد اروپا، ایالات متحده آمریکا، روسیه و سازمان ملل متحد است) و دیگر نهادهای بین‌المللی، تلاش می‌کنند تا طرح‌های صلح و راهکارهای دو دولتی را ترویج کنند و در جهت پایان دادن به درگیری‌ها و فراهم کردن صلح و استقرار دو دولتی در منطقه فعالیت کنند.

همچنین، سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی تلاش می‌کنند تا منازعات را به وسیله تسهیل گفت‌وگوها، تسویه و تجدیدنظر تسلیحاتی و تسهیل کمک‌های انسانی به منطقه کاهش دهند. این نهادها تحت عنوان نظارت بر آتش‌بس و تسهیل توافقات موقت بین طرفین نیز در نوار غزه فعالیت می‌کنند.

با این حال، در چندین سال اخیر، درگیری‌ها در نوار غزه ادامه داشته و صلح دائمی هنوز به دست نیامده است. تحقق یک راه حل دائمی و پایدار برای درگیری‌ها در نوار غزه همچنان چالش‌های بسیاری را در بر دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.