مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان اعلام کرد که همایش آموزشی و توجیهی “چشم بیدار” با موضوع بررسی آسیب‌های امنیتی صنعت گردشگری، به‌طور خاص برای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، در تاریخ ۳۰ مهرماه در تالار قرآن برگزار شده است. در این همایش، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و کارشناسان مربوطه حضور داشتند. محسن معصوم علیزاده افزود:

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر : 1461
شهر همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان اعلام کرد که همایش آموزشی و توجیهی “چشم بیدار” با موضوع بررسی آسیب‌های امنیتی صنعت گردشگری، به‌طور خاص برای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، در تاریخ ۳۰ مهرماه در تالار قرآن برگزار شده است. در این همایش، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و کارشناسان مربوطه حضور داشتند.

محسن معصوم علیزاده افزود: براساس آمار سازمان جهانی گردشگری

ایران در رتبه پنجم جهان در زمینه جاذبه‌های طبیعی و در رتبه دهم در جاذبه‌های باستانی و تاریخی قرار دارد. به همین دلیل، بررسی سطوح عملکرد گردشگران در ارتباط با مکان‌های گردشگری و مدیریت صحیح آنها، همراه با ارتقای آگاهی‌های عمومی در سطوح مختلف، نقش بسزایی در توسعه کشور ایفا می‌کند. این امر علاوه بر ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، بهبود کیفیت زندگی و توسعه کالبدی کشور را نیز تسهیل می‌کند.

وی اظهار داشت:

گردشگران تمایل دارند در مقصد سفر خود در شرایط امنیتی قرار گیرند. بنابراین، باید درک کنیم که “امنیت گردشگری” به معنای حفاظت از گردشگران در برابر دزدان و تهدیدکنندگان نیست، بلکه شامل امنیت راه‌ها، ایمنی پرواز، سرویس‌های اداری، دریافت ویزا، بیمه سفر جامع، تعامل با نیروهای انتظامی، فعالیت کسب‌وکارها و محدودیت‌های مربوط به سفر است. همه این عوامل در امنیت گردشگری تأثیرگذار هستند و تک تک آنها بر روی موفقیت یا عدم موفقیت صنعت گردشگری در هر نقطه از دنیا تأثیر دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان به تقسیم بخش‌های مختلف فعالیت‌های گردشگری اشاره کرده و ضرورت همکاری و همراهی تمامی سازمان‌ها را برای ارتقای و توسعه اهداف گردشگری بیان کرده است.

در ادامه همایش، کارشناسان مربوطه با توضیح آسیب‌های امنیتی در صنعت گردشگری، از فعالان گردشگری خواسته‌اند به این مسائل توجه کنند.

در پایان جلسه، با اهدای بسته‌های آموزشی و هدایا‌ی تهیه شده، از حضور مدیران دفاتر مسافرتی قدردانی شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.