به گفته معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، بیش از ۱۴۱ هزار پزشک در فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت دارند. آقای امیرحسین حبیبیان اظهار داشت که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی، بیش از ۲۷۶ میلیون نسخه تجویزی الکترونیکی صادر شده است و از سال ۱۴۰۰ تاکنون، رشد قابل قبولی را تجربه کرده‌ایم.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 1984
Paper prescription doctors

به گفته معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، بیش از ۱۴۱ هزار پزشک در فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت دارند.

آقای امیرحسین حبیبیان اظهار داشت که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی، بیش از ۲۷۶ میلیون نسخه تجویزی الکترونیکی صادر شده است و از سال ۱۴۰۰ تاکنون، رشد قابل قبولی را تجربه کرده‌ایم. در واقع، در سال جاری، نسخه نویسی الکترونیکی با یک رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

وی افزود: میزان نسخه نویسی الکترونیکی در هر ماه سال جاری بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون نسخه متغیر بوده است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد که گسترش خدمات توانبخشی، خدمات باروری برای زوجین نابارور، افزایش پوشش بیمه‌شده‌ها و ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، به افزایش تعداد نسخه‌های الکترونیکی مؤثر بوده است.

به گفته آقای امیرحسین حبیبیان، با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۱۴۰۰، ۱۳۹ هزار پزشک در این طرح مشارکت کرده‌اند و تا سال ۱۴۰۲ این تعداد به بیش از ۱۴۱ هزار پزشک افزایش یافته است. تقریباً ۹۴ درصد از این پزشکان نسخه‌ها را به صورت کاملاً الکترونیکی تجویز کرده‌اند.

همچنین ایشان اظهار داشت که مشارکت پزشکان در نسخه نویسی الکترونیکی در استان‌های یزد، هرمزگان و خوزستان بیشترین میزان را دارد؛ به طوری که در این استان‌ها به ترتیب ۹۹ درصد، ۹۷ درصد و ۹۷ درصد پزشکان نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی تجویز می‌کنند. از سوی دیگر، کمترین مشارکت مربوط به استان‌های قم، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری است؛ به ترتیب ۸۸ درصد، ۸۸ درصد و ۹۱ درصد پزشکان در این استان‌ها نسخه‌های الکترونیکی را تجویز می‌کنند. در استان تهران نیز ۹۳ درصد پزشکان از نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ به عبارت دیگر، تنها ۶ درصد پزشکان در تهران هنوز از نسخه کاغذی استفاده می‌کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.