معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک حاوی لینک جعلی به نام “ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری” یکی از ترفندهای مجرمان سایبری می‌باشد. سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: براساس مشاهدات انجام شده در فضای مجازی و دریافت شکایات قضایی مربوطه، مشخص است که این بار مجرمان سایبری

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر : 2001
پلیس فتا

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک حاوی لینک جعلی به نام “ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری” یکی از ترفندهای مجرمان سایبری می‌باشد.

سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: براساس مشاهدات انجام شده در فضای مجازی و دریافت شکایات قضایی مربوطه، مشخص است که این بار مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی و خطرناک به نام “ثبت نام در سامانه دریافت عیدانه ریاست جمهوری” قصد دارند از هموطنان خود کلاهبرداری کنند.

مقام مسئول افزود: در راستای اقدامات عملیاتی پلیس فتا در برابر مجرمان سایبری، در چند روز گذشته، تعداد ۱۵۵ شماره ارسال کننده پیامک‌های جعلی و بیش از ۴۱۰ شماره حساب بانکی متعلق به مجرمان سایبری شناسایی شده و با هماهنگی با مراجع قضایی، اقدامات قانونی و مسدودسازی برخی حساب‌ها در برابر این جرایم صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: کارگروه‌های ویژه عملیاتی پلیس فتا در سراسر کشور در حال رصد جریانات کلاهبرداری در فضای سایبری می‌باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌ها، قطعاً در ایام پایان سال و آغاز نوروز ۱۴۰۳، شاهد افزایش فعالیت‌های مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف، از جمله “ارسال لینک‌های آلوده” و “تماس تلفنی شرکت در مسابقات مختلف رادیو و تلویزیون” خواهیم بود.

سرهنگ پاشایی توصیه کرد: هموطنان باید هوشیاری خود را حفظ کنند و به نکات آموزشی پلیس فتا توجه کنند تا از فریب مجرمان سایبری جلوگیری کنند. در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، آن را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ گزارش داده یا به وبسایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir مراجعه کرده و با کارشناسان این پلیس مشورت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.