رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران، درباره ادامه بارش باران در مناطق مختلف کشور، به‌ویژه در استان‌های شمالی، و همچنین وزش باد شدید در برخی مناطق، اعلام کرد. صادق ضیاییان، با اشاره به اطلاعات جدید، اعلام کرد که سامانه بارشی امروز (۳۰ آبان‌ماه) در مناطق مختلف شامل شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل شمالی

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 985
اب و هوا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران، درباره ادامه بارش باران در مناطق مختلف کشور، به‌ویژه در استان‌های شمالی، و همچنین وزش باد شدید در برخی مناطق، اعلام کرد.

صادق ضیاییان، با اشاره به اطلاعات جدید، اعلام کرد که سامانه بارشی امروز (۳۰ آبان‌ماه) در مناطق مختلف شامل شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل شمالی و برخی نقاط جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های فارس و بوشهر، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان، باعث بارش باران، رعد و برق، و وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک، بارش تگرگ و برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس خواهد شد.

پیش‌بینی آب و هوای آخر هفته

وی افزود که فعالیت سامانه فردا (اول آذرماه) در مناطق شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود و سپس از کشور خارج خواهد شد.

با توجه به گزارش ضیاییان،

در روز امروز شدت فعالیت سامانه هواشناسی در مناطق شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بالا خواهد بود و در سراسر کشور وزش باد شدید را تجربه خواهیم کرد.

وی همچنین افزود که امروز با ورود توده هوای سرد، کاهش قابل توجهی در دما در اکثر مناطق کشور رخ خواهد داد. همچنین، از طرفی، از اواخر روز پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ آذرماه) با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور، در برخی نقاط ایلام، خوزستان، لرستان، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، و روز جمعه و شنبه (۳ و ۴ آذرماه) در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، در سه روز آینده،

دریای خزر و خلیج فارس و روزهای جمعه و شنبه، تنگه هرمز و دریای عمان با موج و امواج متلاطم روبرو خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران نیز درباره وضعیت هوا در تهران در دو روز آینده اظهار کرد: فردا (اول آذرماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، گاهی با باد شدید، و با دمای حداقل ۳ درجه سانتیگراد و حداکثر ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین، در روز بعد (۲ آذرماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، و در بعضی ساعات با غبار محلی و با دمای حداقل ۵ درجه سانتیگراد و حداکثر ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اضافه کرد: در روزهای فردا و پس فردا (۱ و ۲ آذرماه)، بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان‌های کشور خواهند بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.