پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام کرد که در روزهای آینده، بارش‌های بیشتر از میزان معمول در برخی مناطق کشور و هوای سرد در طول دو هفته آینده قابل پیش‌بینی است. پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور را براساس نقشه‌های احتمالاتی برای دوره زمانی

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر : 1872
Heavy snowfall

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام کرد که در روزهای آینده، بارش‌های بیشتر از میزان معمول در برخی مناطق کشور و هوای سرد در طول دو هفته آینده قابل پیش‌بینی است.

پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور را براساس نقشه‌های احتمالاتی برای دوره زمانی ۷ اسفند تا ۱۹ فروردین سال ۱۴۰۳ تهیه و ارائه کرد.

به‌طور کلی، بارش در هفته اول (۷ تا ۱۳ اسفند) بیشتر در شرق و جنوب شرق کشور، دامنه شرقی کوه‌های زاگرس میانی و دو سوی دامنه‌های البرز مرکزی و غربی خواهد بود. بارش انباشته در جنوب شرق کشور با احتمال تقریبی ۷۵ درصد، بین ۳۰ تا ۸۰ میلیمتر از میزان معمول بیشتر خواهد بود.

در شمال شرق، شمال غرب و دامنه غربی کوه‌های زاگرس، بارش کمتری از میزان معمول و برای سایر مناطق در حدود معمول پیش‌بینی شده است.

آن، در مرکز و نیمه جنوبی کشور بین ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر بیشتر از میزان معمول و در سایر مناطق به صورت معمول پیش‌بینی می‌شود. بارش انباشته در جنوب شرق کشور با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد، بین ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر بیشتر از میزان معمول پیش‌بینی می‌شود.

در هفته سوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند)، با احتمال تقریبی ۵۰ درصد، بارش انباشته بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بیشتر از میزان معمول در دو سوی کوه‌های زاگرس، در نوار شمالی کشور در محدوده معمول و در سایر مناطق بین معمول تا بیش از آن خواهد بود.

بارش در هفته چهارم (۲۸ اسفند تا ۵ فروردین) در برخی مناطق کوه‌های زاگرس بین معمول تا بیشتر از آن و در سایر مناطق به صورت معمول پیش‌بینی می‌شود. در هفته‌های پنجم و ششم (۶ تا ۱۹ فروردین) انتظار می‌رود بارش کشور در حدود معمول باشد.

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در ادامه به تحلیل پیش‌بینی هفتگی دمای هوا در کشور براساس نقشه‌های احتمالاتی از ۳۰ بهمن تا ۱۲ فروردین می‌پردازد.

بر اساس این تحلیل، در هفته اول (۷ تا ۱۳ اسفند) دمای هوا در نوار ساحلی شمال، جنوب، شمال غرب و دامنه‌های غربی کوه‌های زاگرس حدود ۱ تا ۵ درجه سلسیوس کمتر از معمول خواهد بود و در سایر مناطق حدود ۵ تا ۱۰ درجه کمتر از میزان نرمال پیش‌بینی می‌شود. همچنین، در هفته دوم (۱۴ تا ۲۰ اسفند)، نابهنجاری دما در نوار شمالی، شمال غرب و استان‌های غربی کشور حدود ۱- تا ۳- درجه و در سایر مناطق ۳- تا ۱۰- درجه خواهد بود.

در هفته سوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند) دما نسبت به هفته‌های قبل متعادل شده است، به طوری که در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور حدود ۱ تا ۲ درجه کمتر از معمول و برای سایر مناطق تا یک درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در هفته‌های چهارم و پنجم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳) دما حدود ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در هفته ششم در نوار شمالی کشور ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.