با توجه به اعلام معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شده است. بر این اساس، دانش‌آموزان فارغ التحصیل می‌توانند با شرایط خاص فارغ التحصیل شوند. برای این منظور، آخرین نمره دانش‌آموزی در ۴ عنوان درس “نهایی” باید حداقل ۷ باشد و معدل کل آن‌ها بیشتر از ۱۰

تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر : 1886
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش،

با توجه به اعلام معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شده است. بر این اساس، دانش‌آموزان فارغ التحصیل می‌توانند با شرایط خاص فارغ التحصیل شوند. برای این منظور، آخرین نمره دانش‌آموزی در ۴ عنوان درس “نهایی” باید حداقل ۷ باشد و معدل کل آن‌ها بیشتر از ۱۰ باشد، در صورتی که در این ۴ عنوان درس نهایی نصاب قبولی را نکسب کرده باشند. به این منظور، می‌توان از تبصره و یا همان “تک ماده” استفاده کرد.

محمدمهدی کاظمی، درباره مصوبه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش برای حذف شرط دو عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیر نهایی از آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه نظری، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، دانش‌آموزان می‌توانند برای چهار عنوان درس نهایی که نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند، از تبصره استفاده کنند.

با توجه به آیین‌نامه آموزشی قبلی، اگر دانش‌آموز دو عنوان درس “نهایی” و دو عنوان درس “غیرنهایی” را با نمره بین ۷ تا ۱۰ (زیر ۱۰ و بالای ۷) بگیرد و معدل کل بالای ۱۰ داشته باشد، با استفاده از تبصره، می‌توانست فارغ‌التحصیل شود.

یک عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: چون بسیاری از دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز به پایان رسیده‌اند، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد که ۲ عنوان درس “غیرنهایی” نیز به عنوان “نهایی” در نظر گرفته شود؛ بنابراین، با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، تصمیم گرفته شد دانش‌آموزان برای ۴ عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند.

به گفته کاظمی، این مصوبه جدید از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعمال می‌شود و دانش‌آموزان در آزمون‌های خرداد ماه از فواید این مصوبه بهره‌مند می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این بند صرفاً برای فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان است، افزود: بنابراین دانش‌آموزان پایه دوازدهم و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بزرگسالان، از راه دور و داوطلب آزاد، می‌توانند از این تبصره در سال تحصیلی فعلی استفاده کنند.

با درخواست معاونت آموزش متوسطه، کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفت شرط دو عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی از آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و آموزشی دوره دوم متوسطه بزرگسالان (شامل آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور) حذف شود.

لازم به ذکر است که تصمیم کمیسیون معین به اعضای شورای عالی آموزش و پرورش اعلام می‌شود و در صورتی که در مدت دو هفته نظر مخالفی ارائه و مطرح نشود، به عنوان مصوبه شورای عالی در نظر گرفته و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.