به گزارش ایسنا، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که معوقات رتبه‌بندی معلمانی که اعتراض به احکام خود داشتند، با حقوق شهریورماه واریز شده است. در یک برنامه تلویزیونی، محمدمهدی کاظمی اظهار داشت که مسائل مربوط به رتبه‌بندی در حال پیگیری هستند و اعتراضات همکاران درباره احکام مورد رسیدگی قرار گرفته است.

تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 1009
teachers

به گزارش ایسنا، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که معوقات رتبه‌بندی معلمانی که اعتراض به احکام خود داشتند، با حقوق شهریورماه واریز شده است.

در یک برنامه تلویزیونی، محمدمهدی کاظمی اظهار داشت که مسائل مربوط به رتبه‌بندی در حال پیگیری هستند و اعتراضات همکاران درباره احکام مورد رسیدگی قرار گرفته است. وی افزود که معوقات آنها به حساب بازنشستگان واریز شده است.

زمان پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان

در بخش دیگری از سخنان خود، درباره تدابیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، کاظمی توضیح داد که برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس تقریباً هفت تا هشت ماه قبل آغاز شده است و برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است.

در پاسخ به یک سؤال درباره دلایل هزینه‌های بالای سرویس‌های مدارس، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش توضیح داد که سرویس مدارس یکی از فعالیت‌هایی است که ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش ندارد، اما مسئولیت آن به عهده مدیر مدرسه قرار گرفته است. در نهایت، آیین‌نامه جدید در این زمینه توسط هیات دولت تصویب شده است. مدیر مدرسه مسئول برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و اگر بخواهد به این موضوع وقت اختصاص دهد، با مشکل مواجه خواهد شد.

به گفته کاظمی، از سال گذشته تا کنون، بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور ایجاد شده است و امسال نیز آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرده است تا ۵۰ هزار معلم جدید جذب شوند.

در پاسخ به سؤالی درباره آموزش و صدور شناسنامه برای معلمان مدارس غیرانتفاعی، وی اظهار کرد که فرآیند آموزش معلمان مدارس غیردولتی از خردادماه آغاز شده است و دوره‌های آموزشی آن از اوایل شهریورماه شروع شده است. بر اساس گزارشات اخیر در استان‌ها، فرآیند آموزش توسط دانشگاه فرهنگیان آغاز شده است و ممکن است در برخی استان‌ها هنوز به پایان نرسیده باشد، اما در برخی استان‌ها دوره‌های آموزشی به پایان رسیده است. برنامه‌ریزی این آموزش‌ها توسط دانشگاه فرهنگیان انجام شده است و در روزهایی که معلمان کلاس ندارند، این آموزش‌ها تا مهرماه ادامه خواهند داشت.

به منظور فراهم‌کردن زمینه برای جذب کارگزاران مدارس تا انتهای ماه اسفند، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: این مسئله محدود به روزهای اخیر نیست و در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است. با پیگیری وزیر و با همکاری سازمان اداری و استخدامی، تصمیم گرفته شد تا تا پایان سال ۱۴۰۲، بتوانیم تعدادی از مجوزها را تایید و اقدام به جذب افراد مورد نیاز نماییم. این اقدامات در طول سال تحصیلی انجام خواهد شد و امیدواریم تا انتهای ماه اسفند، زمینه جذب این کارگزاران را فراهم سازیم.

درباره کسری معلمان در برخی مدارس ابتدایی، کاظمی اظهار کرد:

نتایج آزمون استخدامی معلمان ابتدایی اعلام شده است و بطور طبیعی برنامه‌ریزی برای سازماندهی این افراد از قبل انجام شده است. به عبارت دیگر، اگرچه نام پذیرفته شدگان مشخص نبود، اما مشخص بود که برای مثال در این منطقه سه نفر به عنوان نیروی آموزگاری جذب خواهند شد. این برنامه‌ریزی در سطح منطقه و شهرستان انجام گرفته است و امیدواریم که از روز دوشنبه سوم مهر، سازماندهی این افراد انجام شود. در برخی استان‌ها نیز، از ابتدای مهر، معلمانی که نتایج آنها اعلام شده بود، در مدارس سازماندهی شده‌اند.

در خصوص به کارگیری بازنشستگان برای تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه، او اظهار نمود:

بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز ما از دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود. بخشی دیگر از طریق استخدام افرادی به عنوان دبیر، معلم، هنرآموز و معلمان استثنایی انجام می‌پذیرد. همچنین، از طریق به کارگیری نیروهای موظفی که در ساعات غیرموظف خدمت می‌کنند، تدریس انجام می‌شود. برای جبران نیروی انسانی کسری، از طریق استفاده از بازنشستگان نیز اقدام می‌کنیم که برای دوره‌های ابتدایی و متوسطه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در عین حال یادآور شد: ظرفیت دانش‌آموزی ما در حال افزایش است و در سال‌های گذشته با مشکل خروج نیروی انسانی روبه‌رو شده‌ایم. در یک دوره، پذیرش دانشگاه فرهنگیان ما به حداقل رسید و تصمیماتی در بین هفت تا هشت سال گذشته، باعث کاهش ورود معلمان شد. با این حال، در دولت کنونی و در طی دو سال اخیر، استخدام بیشترین و گسترده‌ترینی صورت گرفته است تا بتوانیم نیروی انسانی را کمبود جبران کنیم. این امر با تلاش فردی وزیر آموزش و پرورش، آقایان نوری و صحرایی، و با همراهی سازمان اداری استخدامی رخ داده است.

در بخش دیگری از سخنان خود، وی درباره ثابت بودن ساعت مدارس اظهار نمود: پایان ساعت آموزش در سطوح مختلف تحصیلی متفاوت است. بر اساس برنامه درسی ملی، مدت زمان در دوره ابتدایی 925 ساعت، در متوسطه اول 1110 ساعت و در هنرستان‌ها 1480 ساعت می‌باشد. به طور طبیعی، زمان شروع فرآیند آموزش و کلاس درس برای متوسطه ساعت 7 و 30 دقیقه است، اما پایان آن برای متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها متفاوت است. با این حال، شناورسازی ساعت کاری نیروهای اداری به اولیا کمک می‌کند تا این برنامه‌ریزی و مدیریت انجام شود.

در ارتباط با پیگیری برای تصویب قانونی در خصوص حقوق معلمان مدارس غیردولتی، کاظمی در پاسخ به یک سؤال درباره کاهش حقوق برخی معلمان در مدارس غیرانتفاعی، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی برای حمایت بیشتر از معلمان مدارس غیردولتی، در تلاش برای تصویب قانونی هستند. این موضوع از سال گذشته در مجلس در حال بحث و بررسی است و امیدواریم که این تصمیم را بتوانیم به دست آوریم. بر اساس این قانون، مدارس غیردولتی باید از قوانین کار استفاده کنند و این موضوع حقوق معلمان را تعیین می‌کند و براساس نوع مدرسه، ساعات حق التدریس متفاوتی پرداخت می‌شود. در حال حاضر، نظارت از سوی سازمان مدارس غیردولتی و ادارات استانی صورت می‌گیرد و معلمان می‌توانند این موضوع را گزارش دهند تا پیگیری های لازم انجام شود. برخی از معلمان به دلایل خاص خود اعلام کاهش حقوق را نمی‌کنند و این موضوع ممکن است به علت عدم آگاهی ادارات نیز پیگیری نشود.

درباره استخدام نیروهای خرید خدماتی،

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استفاده از نیروی خرید خدمات در قانون بودجه کشور ممنوع شده است. همکاران ما در تلاش برای دریافت مجوزهای لازم هستند. با این حال، اغلب نیروهای خرید خدمات در دو آزمونی که در امسال برگزار شد، شرکت کرده‌اند و بیشتر از این نفرات استخدام شده‌اند و مسئله آنها تقریباً حل شده است. ما در این زمینه قانون را رعایت می‌کنیم.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.