کیوی به عنوان یک میوه مفید برای درمان یبوست شناخته شده است. هر عدد کیوی بیش از ۲ گرم فیبر دارد که تقریباً ۸ درصد نیاز بدن به فیبر را تأمین می‌کند. برای بهره‌برداری بیشتر از فواید این میوه، می‌توانید پوست آن را هم مصرف کنید، فقط کافی است آن را به‌صورتی که دیگر میوه‌ها

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر : 1474
Kiwi

کیوی به عنوان یک میوه مفید برای درمان یبوست شناخته شده است. هر عدد کیوی بیش از ۲ گرم فیبر دارد که تقریباً ۸ درصد نیاز بدن به فیبر را تأمین می‌کند. برای بهره‌برداری بیشتر از فواید این میوه، می‌توانید پوست آن را هم مصرف کنید، فقط کافی است آن را به‌صورتی که دیگر میوه‌ها یا سبزی‌ها را می‌شویید، تمیز کنید.

تأثیر کیوی در درمان یبوست

تحقیقات نشان داده است که کیوی بهترین میوه برای درمان یبوست است و می‌تواند مشکلات گوارشی را کاهش داده و از یبوست جلوگیری کند. می‌توانید کیوی را به‌صورت کامل به‌عنوان میان وعده مصرف کنید یا آن را به سالاد یا اسموتی خود اضافه کنید.

با توجه به حاوی فیبر و آب، کیوی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست بسیار مفید است.

تأثیر فیبر و آب موجود در کیوی برای درمان یبوست

فیبر موجود در کیوی با جذب آب و نرم شدن محتویات روده، به تسهیل عبور این محتویات و بهبود تخلیه آن کمک می‌کند. همچنین، فیبر با جلوگیری از تجمع چربی در دیواره شرایین، بهبود سلامت قلبی-عروقی مانند آترواسکلروزیس را تسهیل می‌کند.

در کنار فیبر، آب موجود در کیوی نیز نقش مهمی در بهبود عملکرد گوارشی و درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست دارد. آب کیوی با خنثی کردن اسیدهای معده و تسهیل هضم مواد مصرفی، به بهبود عملکرد گوارشی کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان داده است که مصرف کیوی به عنوان یک منبع غنی از فیبر و آب، بهبود عملکرد گوارشی، جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست و کاهش علائم آن را تسهیل می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.