شرکت فولاد آلیاژی ایران، در دوره آموزشی “تحول دیجیتال” که در محل سالن پژوهش شرکت برگزار شد، به تاریخچه تحولات صنعتی اشاره کرد. او بیان کرد که انقلاب‌های صنعتی، هر یک به نوعی حادثه مبارک بوده و باعث افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت‌ها در صنایع مختلف شده‌اند. همچنین، انقلاب‌های مختلف در حوزه صنعت بر اساس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر : 1507
Steel production

شرکت فولاد آلیاژی ایران، در دوره آموزشی “تحول دیجیتال” که در محل سالن پژوهش شرکت برگزار شد، به تاریخچه تحولات صنعتی اشاره کرد. او بیان کرد که انقلاب‌های صنعتی، هر یک به نوعی حادثه مبارک بوده و باعث افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت‌ها در صنایع مختلف شده‌اند. همچنین، انقلاب‌های مختلف در حوزه صنعت بر اساس زمان و مکان، به‌طور مداوم رخ می‌دهند. او به یادآوری انقلاب چهارم صنعتی، یعنی انقلاب دیجیتال، اشاره کرد که به دلیل نیاز شهروندان به پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت دیجیتال شکل گرفته است. امروزه، اثرات این انقلاب را در زندگی مردم، استفاده از فضای مجازی، گوشی‌های هوشمند و ارتباطات مدرن می‌توان مشاهده کرد.

مدیرعامل فولاد آلیاژی درباره پیاده‌سازی انقلاب چهارم صنعتی و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان صحبت کرد

او اشاره کرد که سطح تکنولوژی، ایدئولوژی و سبک زندگی انسانی در حال پیشرفت است. در صنعت فولاد نیز، برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت‌ها، استفاده از انقلاب چهارم صنعتی یا انقلاب دیجیتال ضروری است. با پیاده‌سازی این انقلاب، می‌توان به اندازه ۳۰ درصد هزینه‌های تولید فولاد را از مرحله ابتدایی تا نهایی کاهش داد. این رویکرد منجر به کاهش قیمت، افزایش سودآوری و بهبود کیفیت محصولات برای مصرف‌کنندگان نهایی خواهد شد.

مدیرعامل به فولاد آلیاژی به عنوان یک صنعت پیچیده و پیشرفته اشاره کرد و گفت که اگرچه در ابتدا دانش فنی این صنعت توسط شرکت‌های پیشگام جهانی خریداری شده است، اما امروزه برای تولید فولاد با کیفیت بالا، بدون ورود به انقلاب دیجیتال (انقلاب صنعتی چهارم) راهی جزنداریم. برای بقاء در بازار و پیشی گرفتن از رقبا، باید با دانش به‌روز جهانی همگام شویم.

مدیر شرکت فولاد آلیاژی ایران به پیشروی صنعت فولاد به سمت انقلاب صنعتی پنجم در کشورهای توسعه‌یافته و تأکید بر اهمیت و کاربرد این صنعت در انقلاب صنعتی چهارم در کشورهای درحال‌توسعه اشاره کرد. او بیان کرد که فعالان این صنعت برای حفظ موقعیت کنونی فولاد در کشور و افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی، به جز هوشمندسازی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین راه دیگری ندارند.

تمرکز این فعال حوزه فولاد بر روی نقش هوشمندسازی و اجرای انقلاب دیجیتال در افزایش بهره‌وری بود. او بیان کرد که هوشمندسازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در خطوط تولید، تحولات عمده‌ای در صنعت فولاد به همراه خواهد داشت و این مسئله، چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری همراه با کاهش هزینه‌های تولید، به‌ویژه در زمینه تعمیر و نگهداری واحدهای مختلف فولادی را فراهم خواهد کرد. مدیرعامل فولاد آلیاژی با تأکید بر اینکه هدف آنها پیاده‌سازی هوشمندی و هوش مصنوعی در سطح مجموعه‌های شرکت در زمینه سخت‌افزار، داده‌کاوی و سیستم‌های تصمیم‌گیری است، اظهار داشت: در حال حاضر در فولاد آلیاژی، سیستم‌های تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌های بزرگ را پیاده‌سازی می‌کنیم که می‌تواند در حوزه‌های تولید و مالی بهبود عملکرد را در مقابل رقبا فراهم کند. او با اشاره به این نکته که جهان یک جامعه رقابتی است، تأکید کرد: نمودار رشد صنعت دیجیتال یک نمودار پر شتاب و پیشرفت است و واحدهای اقتصادی و صنعتی بدون استفاده از علوم روز نمی‌توانند در رقابتی که وجود دارد، پایداری داشته باشند؛ زیرا اگر از ابزارهای مناسب برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری استفاده نکنیم، محکوم به نابودی خواهیم شد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.