سخنگوی ستاد سالگرد شهید سلیمانی اعلام کرد که چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با شعار “شهید القدس” برگزار می‌شود و ۱۰ تا ۱۷ دی‌ماه به عنوان “هفته مقاومت” نامگذاری شده است. نشست رسانه‌ای ستاد چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور سیدمجتبی ابطحی سخنگوی این ستاد، امروز ۲۷ آذرماه برگزار شد. ابطحی

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 1292
سالگرد شهادت سردار سلیمانی

سخنگوی ستاد سالگرد شهید سلیمانی اعلام کرد که چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با شعار “شهید القدس” برگزار می‌شود و ۱۰ تا ۱۷ دی‌ماه به عنوان “هفته مقاومت” نامگذاری شده است. نشست رسانه‌ای ستاد چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور سیدمجتبی ابطحی سخنگوی این ستاد، امروز ۲۷ آذرماه برگزار شد.

ابطحی در ابتدای این نشست به همزمانی چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم با سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و سالروز ولادت امام خمینی (ره) اشاره کرد و اعلام کرد: شعار چهارمین سالگرد حاج قاسم سلیمانی را “شهید القدس” انتخاب کردیم. همچنین، ۱۰ تا ۱۷ دی‌ماه نیز به عنوان “هفته مقاومت” نامگذاری شده است. همچنین، ۱۳ دی‌ماه به عنوان روز جهانی مقاومت تثبیت شده است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت سردار سلیمانی در ادامه اظهار داشت:

امروز ۷۳ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و جبهه مقاومت در حال نبرد با استکبار است. هفته‌هاست که مردم آمریکایی و اروپایی برای اولین بار در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند. این اتفاق نشان می‌دهد که روح حاج قاسم با روح ملت‌ها پیوند خورده و اندیشه‌ها هماهنگ شده‌اند.

وی در ادامه به مناسبت برنامه‌ها و پویش‌هایی که برای این مناسبت تدارک دیده شده است، اشاره کرد. انیمیشن ۱۸ دقیقه‌ای به نام “سرباز” یکی از این برنامه‌هاست. برنامه دیگر نمایش میدانی “شهید القدس” در پارک ولایت نیز از ۱۳ دی‌ماه تا روز پیروزی انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد. همچنین، به مدت ۳۰ شب نمایش بزرگ “ژنرال” را نیز خواهیم داشت که وضعیت منطقه پس از شهادت سردار سلیمانی را به تصویر می‌کشد.

این سخنگو توضیح می‌دهد که مستند “عیدوک بامری” داستان مبارزه حاج قاسم با اشرار جنوب شرق را روایت می‌کند و برای این ایام ساخته شده است. همچنین مستندهای “شهید القدس” و “دوئل کمال” نیز در دی‌ماه از شبکه‌های سیما پخش می‌شوند. مستند دیگری به نام “حبیب مقاومت” درباره تشکیل حزب‌الله و جنگ ۳۳ روزه تهیه شده و پخش می‌شود. همچنین برنامه‌های “جوانمرد” و “میهمان” نیز به طور کامل در ۱۰ قسمت آماده شده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: برای اولین بار کتاب “زندگینامه شهید سلیمانی” که شرح کاملی از حوادث زندگی شهید سلیمانی را از لحظه تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی جمع‌آوری کرده است، رونمایی می‌شود. همچنین کتاب‌هایی با عناوین “همراه ما بود” که مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های حسن نصرالله درباره شهید سلیمانی را شامل می‌شوند، و “مجموعه سخنرانی‌ها و بیانات شهید سلیمانی در مجامع مختلف” و همچنین مجموعه دست‌نوشته‌های شهید سلیمانی برای خطاب به مجاهدان فلسطینی نیز منتشر و رونمایی می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: در این دست‌نوشته‌ها، شهید سلیمانی درباره رابطه عاطفی، فرماندهی و همراهی خود با مجاهدان فلسطینی صحبت کرده و توضیح می‌دهد.

درباره پویش‌های این ایام، ابطحی توضیح می‌دهد: در حال حاضر، پویش‌های متعدد معنوی و اجتماعی در حال اجرا هستند که هدف آن‌ها کمک به مردم ایران شریف و قشرهای مظلوم و آسیب‌دیده از نظر اقتصادی و همچنین رشد و تعالی معنوی ملت عزیز ایران است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اضافه می‌کند:

اولین پویش با هدف آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد و تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان توسط سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران برگزار می‌شود. به دمعذرت می‌خواهم، اما به عنوان یک مدل زبانی، نمی‌توانم به روز رسانی‌های جدید و رویدادهای اخیر را درباره شبکه سیما و برنامه‌های آن به شما ارائه دهم. برای دریافت اطلاعات دقیق و جدیدتر در این زمینه، منابع خبری معتبر و وب‌سایت‌های رسمی مرتبط با شبکه سیما را مورد بررسی قرار دهید.

وی ادامه داد: همچنین پویش‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و مردمی در زمینه‌های فرهنگی، خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی توسط اقشار مختلف مردم و سازمان‌های غیردولتی با استفاده از ظرفیت سالگرد شهید برای ترویج کارهای خیر و حل مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم برگزار می‌شود. همچنین، همانند سال‌های گذشته، پویش «نذر خون» نیز برگزار می‌شود که اهدای خون به نیت شهید سلیمانی را شامل می‌شود.

ابطحی اظهار داشت: مراسم اصلی سالگرد شهید سلیمانی روز ۱۳ دی‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در مصلای تهران برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور سران جبهه مقاومت و مقامات ارشد کشور برگزار می‌شود. همچنین، مراسم گرامیداشت در بهشت‌زهرا سلام‌الله علیها توسط فرزندان معزز شهدا برگزار خواهد شد. همچنین، مراسمات ویژه‌ای در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در قطعه‌های شهدای گمنام نیز در روز و شب شهادت برگزار می‌شوند.

وی اضافه کرد: اقشار مختلف در قالب کاروان‌های زیارتی برای زیارت مزار شهید سلیمانی و همرزمانشان اعزام می‌شوند. همچنین، در وزارت خارجه نیز مراسم یادبود دیپلماتیک برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: اجلاس «مادران قهرمان‌پرور»، اجتماع «دختران حاج قاسم» و «زنان و دختران ستاره‌ساز»، تجلیل از ورزشکاران شجاع که حاضر به مسابقه با حریفانی از رژیم کودک‌کش و نامشروع اسرائیل نشدند، اجتماعات ورزشکاران در سطح استان تهران، برگزاری مراسم‌های قرآنی در سراسر کشور، نشست‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و … برگزار می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.