گزارشگر سازمان ملل در زمینه حق بهداشت، انتقادی را درباره وضعیت انسانی و بهداشتی در نوار غزه ابراز کرد. گزارشگر سازمان ملل در زمینه حق بهداشت، در مصاحبه با شبکه الجزیره، انتقاد خود را از شرایط انسانی و بهداشتی در نوار غزه به دلیل حملات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه بیان کرد. وی

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 1678
United Nations

گزارشگر سازمان ملل در زمینه حق بهداشت، انتقادی را درباره وضعیت انسانی و بهداشتی در نوار غزه ابراز کرد.

گزارشگر سازمان ملل در زمینه حق بهداشت، در مصاحبه با شبکه الجزیره، انتقاد خود را از شرایط انسانی و بهداشتی در نوار غزه به دلیل حملات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه بیان کرد.

وی تأکید کرد: وضعیت در نوار غزه به عنوان یک نمونه از نقض قوانین بشردوستانه محسوب می‌شود.

گزارشگر سازمان ملل در زمینه حق بهداشت، ادامه داد: محاصره نیروهای امدادرسان و درمان در نوار غزه یکی از مشکلات عمده است.

“جوزف بورل”، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز بحران انسانی در نوار غزه را به عنوان “یک فاجعه ساخته دست انسان” توصیف کرد.

وی اظهار داشت: با توقف کمک‌های مالی برخی کشورها، هیچ جایگزینی برای آژانس کاریابی و کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی، که به سازمان ملل متحد (UNRWA) وابسته هستند، وجود ندارد.

قبلاً، گزارشگر سازمان ملل در زمینه فقر و حقوق بشر اظهار داشته بود: امیدواریم کشورهایی که کمک‌های خود را از UNRWA به تأخیر انداخته‌اند، تصمیم خود را بازنگری کنند.

وی افزود: ساکنان نوار غزه به حمایت‌های ارائه شده توسط آژانس UNRWA نیاز دارند. این آژانس به عنوان پیوندی بین مردم این منطقه و جامعه بین‌الملل شناخته می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.