معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، نرخ های سفر عتبات عالیات به صورت زمینی و هوایی را اعلام کرد. نرخ های سفر عتبات عالیات به صورت زمینی و هوایی در دوره زمانی مشخص شده توسط معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام شده است. از ابتدای سال 1402 تا پایان ماه

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 1672
Travel to the heights of aviation

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، نرخ های سفر عتبات عالیات به صورت زمینی و هوایی را اعلام کرد.

نرخ های سفر عتبات عالیات به صورت زمینی و هوایی در دوره زمانی مشخص شده توسط معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام شده است. از ابتدای سال 1402 تا پایان ماه دی، تعداد حدود 404 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند، که نشان دهنده افزایش 53 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال 1401 می‌باشد.

حمیدرضا محمدی، با اشاره به اینکه بیشترین تعداد اعزام زائران به عتبات عالیات در ماه آبان رخ داده است، افزود: در این ماه، حدود 70 هزار نفر به عتبات مشرف شده‌اند. همچنین، در ماه دی به دلیل سرمای هوا و برگزاری آزمون‌های دانش‌آموزان و دانشجویان، تعداد ثبت نام کمی کاهش یافته است. با این حال، در ماه بهمن امسال به دلیل تداخل با ماه‌های رجب و شعبان، شاهد افزایش مجدد ثبت نام و اعزام زائران هستیم.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت توضیح داد:

در دهه نخست ماه بهمن، تعداد 40 هزار نفر برای ثبت نام و سفر به عتبات عالیات اعلام کرده‌اند، که این عدد نسبت به ماه گذشته یک افزایش 18 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه‌های سفر به مدت یک هفته، اظهار کرد: هزینه سفر زمینی به عتبات از تهران، بین 6 میلیون و 200 هزار تومان تا 8 میلیون تومان متغیر است. این تفاوت در قیمت به کیفیت اتوبوس‌ها و هتل‌ها در عراق برمی‌گردد. همچنین، هزینه سفر هوایی به عتبات نیز در بازه 14 میلیون و 200 هزار تومان تا 16 میلیون و 200 هزار تومان متغیر است.

درباره هزینه سفر عتبات در ماه شعبان

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: در ماه شعبان و هفته‌ای که به پایان آن می‌رسد، به دلیل برگزاری زیارت‌های ویژه، تقاضای بیشتری برای سفر به عتبات وجود دارد. این تقاضا نه تنها از سوی مردم ایران، بلکه از سوی مردم عراق و کشورهای همسایه عراق نیز صورت می‌گیرد. به همین دلیل، معمولاً هزینه‌ها در این دوره کمی افزایش می‌یابد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.