به گزارش شمانیوز، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی اعلام کرد که مهمترین دستاورد این هفته در سال ۱۴۰۲، حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و برگزاری مراسم پاسداشت پیشکسوتان در اصفهان بود. وی افزود: “در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، ما با گزارش‌ها و برنامه‌هایی که توجه سیاست‌گزاران، برنامه‌ریزان و

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 1002

به گزارش شمانیوز، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی اعلام کرد که مهمترین دستاورد این هفته در سال ۱۴۰۲، حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و برگزاری مراسم پاسداشت پیشکسوتان در اصفهان بود.

وی افزود: “در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، ما با گزارش‌ها و برنامه‌هایی که توجه سیاست‌گزاران، برنامه‌ریزان و مجریان را به صنایع‌دستی تقویت می‌کند، هر روز را سپری کردیم.” او به پیام آقای رئیسی، رئیس جمهور، در خصوص تسهیل بیمه برای ۱۰ هزار نفر در هیئت دولت و هم‌گرایی نهادی بین وزارت کشور، پست، جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فناوری و معاونت زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری به عنوان دستاوردهای دیگر هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور اعلام کرد که در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲،

خبر ثبت قلمکار اصفهان توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی به گوش رسید. همچنین، حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خبر داد که سند ملی صنایع‌دستی تدوین شده است و این یکی از دستاوردهای هفته صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۲ بود.

معاون صنایع‌دستی ادامه داد:

در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، تلاش شد تا یک هماهنگی داخلی بین گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی ایجاد شود. همچنین، روحیه احترام متقابل بین هنرمندان، صنعتگران و بازرگانان تقویت شد و باور دارم که این ابتکار به عنوان نقطه شروعی برای برنامه‌های آینده ما عمل کرد.

وی اظهار کرد که فروش آثار هنری ارزشمند در منطقه نیاوران و پیشرفت در سعدآباد برای تجاری‌سازی، تنها در ستاد وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده‌اند. همچنین، بیش از ۳۰۰ برنامه در سراسر استان‌ها و ۹۰ طرح عمرانی در حوزه صنایع‌دستی با بودجه‌ای نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان در هفته صنایع دستی سال ۱۴۰۲ اجرا شده است.

معاون صنایع‌دستی کشور توضیح داد: همچنین، در تاریخ ۲۷ خرداد، یک تفاهمنامه برای اجرای پروژه بزرگ قدرت زنجیره ارزش با هدف تعیین ارزش اقتصادی صنایع‌دستی با بنیاد علوی امضا شد و پس از این تفاهم‌نامه، دو هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی به کار خواهند افتاد.

وی اعلام کرد که مراسم رونمایی از “مگاپروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی” با حضور مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شده است. این یک دستاورد مهم است و با اجرای این پروژه در فاز اول، اشتغال برای دو هزار هنرمند در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام فراهم خواهد شد.

معاون صنایع دستی کشور بیان کرد:

پروژه “ملی اشتغال حامی” به عنوان بخشی از “مگا پروژه توسعه رسته صنایع‌دستی” با تمرکز بر ایجاد اشتغال در فاز اول، حمایت از اشتغال برای دو هزار نفر را به عمل می آورد. اعتبار و کمک‌های فنی این پروژه به مجموعه‌ای معادل ۳۶۵۰ میلیون تومان می‌رسد. بر اساس این پروژه، در استان خراسان رضوی برای ۶۰۰ نفر، در خراسان جنوبی برای ۳۰۰ نفر، در خراسان شمالی برای ۴۰۰ نفر، در ایلام برای ۵۰۰ نفر و در سیستان و بلوچستان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.