حدود یک ماه پس از برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان، محمد شهباز شریف امروز به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد. این تصمیم توسط نمایندگان مجلس ملی با اکثریت آرا در صحن علنی پارلمان پاکستان در اسلام‌آباد اعلام شد. شریف توسط جبهه ائتلافی شامل حزب مردم، مسلم لیگ نواز، حزب ملی بلوچستان،

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 1903
Prime Minister of Pakistan Muhammad Shahbaz Sharif

حدود یک ماه پس از برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان، محمد شهباز شریف امروز به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد. این تصمیم توسط نمایندگان مجلس ملی با اکثریت آرا در صحن علنی پارلمان پاکستان در اسلام‌آباد اعلام شد. شریف توسط جبهه ائتلافی شامل حزب مردم، مسلم لیگ نواز، حزب ملی بلوچستان، مسلم لیگ قائد، حزب استحکام پاکستان و جنبش متحده قومی انتخاب شد.

در جلسه رای گیری برای انتخاب نخست وزیر جدید

جناح اپوزوسیون که از نمایندگان وابسته به حزب عمران‌ خان تشکیل شده بود، اعتراض کرد و تقلب در انتخابات را مطرح کرد. آنها با نشان دادن تصاویر عمران خان، انتخاب نخست وزیر جدید را غیرقانونی اعلام کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که در حالی که نمایندگان پارلمان ملی پاکستان نخست وزیر جدید کشور را انتخاب کردند، برخی از احزاب همچون جنبش عدالت (پی تی آی)، جمعیت علمای اسلام، جماعت اسلامی و حزب ملی عوام، تقلب در انتخابات را ادعا کرده و احزاب رقیب خود را به همکاری با نهادهای قدرتمند کشور در تغییر نتایج انتخابات متهم می‌کنند.

با توجه به این مطلب، شهباز شریف، برادر نواز شریف (رهبر حزب مسلم لیگ نواز) که در دولت ائتلافی پس از برکناری دولت عمران خان به عنوان نخست وزیر در قدرت بود، با کسب ۲۰۱ رای به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد.

در رای گیری امروز پارلمان ملی

شهباز شریف و عمر ایوب خان (نامزد حزب جنبش عدالت) به عنوان دو نامزد برای مقام نخست وزیری حضور داشتند.

رسانه‌های پاکستان اعلام کرده‌اند که مراسم تحلیف نخست وزیر جدید فردا در کاخ ریاست جمهوری (ایوان صدر) در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.

همچنین، پس از تحلیف شهباز شریف در کاخ ریاست جمهوری، اعضای کابینه جدید پاکستان نیز سوگند خواهند خورد. گفته می‌شود شهباز شریف علاوه بر انتخاب وزرای جدید از حزب خود، برخی از وزرایی را هم از احزاب هم‌پیمان خود از جمله حزب مردم، جنبش متحده قومی و حزب عوامی بلوچستان معرفی خواهد کرد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.