استان مازندران، یک استان پر از شگفتی و زیبایی‌های فراوان است. و در این استان، شهر آمل یکی از زیباترین شهرهاست. جاهای دیدنی آمل، با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای که در این شهر وجود دارد، زیبایی آن را چندبرابر می‌کند و آمل را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است. جاهای دیدنی

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 1349
Amazing sights of Amol

استان مازندران، یک استان پر از شگفتی و زیبایی‌های فراوان است. و در این استان، شهر آمل یکی از زیباترین شهرهاست. جاهای دیدنی آمل، با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای که در این شهر وجود دارد، زیبایی آن را چندبرابر می‌کند و آمل را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی آمل از آتشکده تاریخی آمل تا غار گل زرد، و از آبشار برجی کلا تا دریاچه دوخواهران، همگی دارای زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای هستند. در این مقاله، همراه دلتامگ با سفری به شهر زیبای آمل همراه شوید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

آمل، شهری است واقع در مرکز استان مازندران

که به عنوان قطب صنعت و صادرات در این استان شناخته می‌شود. این شهر با نام‌های مختلفی مانند “شهر علم و فلسفه و تاریخ ایران”، “شهر هزار سنگر” و “شهر بام ایران” نیز شناخته می‌شود. آمل به تنهایی می‌تواند به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران معرفی شود.

آمل به عنوان پایتخت برنج ایران شناخته می‌شود و یک ویژگی جالب درباره این شهر این است که آمل یکی از قدیمی‌ترین مناطق سکونتی بشر و مراکز یکجانشینی در جهان بوده است. به همین دلیل، این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوانی است که گردشگران بسیاری را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند. در این میان، دشت لار آمل یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مناطق است. این دشت زیبا واقع در نزدیکی پایتخت ایران قرار دارد و با پراکندگی گل‌های شقایق خیره‌کننده‌ای مزین شده است. در ادامه، با چندین مکان زیبا و جاذبه دیدنی آمل آشنا خواهید شد.

دریاچه سبز آمل، که به نام دریاچه ساهون آمل هم شناخته می‌شود، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آمل است که با چشم‌انداز خیره‌کننده و شگفت‌انگیز خود همه را مسحور می‌کند.

این دریاچه در جنوب غربی دماوند و در ارتفاعی حدود سه هزار متر قرار دارد. این دریاچه یکی از مقاصد دیدنی آمل است. مسیری که به دریاچه ساهون منتهی می‌شود، یک مسیر بسیار زیبا است که مورد علاقه بسیاری از کوهنوردان قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی شناخته می‌شود.

بام آمل در فاصله‌ای حدود ۷۵ کیلومتری از قله پرآبهت دماوند، که یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر ایران است، قرار دارد. این بام با سایر بام‌های شهرهای مختلف ایران تفاوت‌های قابل توجهی دارد و جزو منحصربه‌فردترین بام‌ها محسوب می‌شود.

آتشکده تاریخی آل رسول یکی از جاذبه‌های دیدنی آمل است که به عنوان یک یادگار از دوران ساسانیان شناخته می‌شود. این بنا که به نام آتشکده تاریخی آمل نیز شناخته می‌شود، دارای بدنه‌ای چهارگوشه و برجی مخروطی است. در بخش بالایی این بنا، مقرنس‌های زیبایی به چشم می‌خورند و به آن زیبایی می‌بخشند.

جسد شمس‌الدین محمد بن محمود آملی، که با نام کامل شمس آل رسول شناخته می‌شود، یکی از دانشمندان و پزشکان معروف ایرانی، در داخل آتشکده آمل به خاک سپرده شده است.

یکی از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی در جاده هراز در آمل، مقبره امامزاده هاشم است. این مقبره در فاصله ۶۰ کیلومتری تهران قرار دارد و ریشه‌های آن به دوره صفوی بازمی‌گردد. یکی از نسل‌های امام حسن مجتبی (ع) در این مکان دفن شده است.

در دره چلاو در روستای برجی کلا،

یکی از شگفت‌انگیزترین آبشارهای مازندران، آبشار برجی کلا واقع شده است. در این منطقه، چهار آبشار مختلف وجود دارد، سه تا از آن‌ها به صورت پله‌ای و عریض بوده و ارتفاع حدود هفت متر دارند. یکی دیگر از آبشارها ارتفاعی حدود بیست و سه متر با یک حوضچه نسبتاً بزرگ در پایین آبشار دارد.

در دامنه‌های غربی قله دماوند و در نزدیکی مجموعه قله‌های دوخواهران، یک دریاچه زیبا در ارتفاع 3880 متر وجود دارد که از ذوب برف‌های اطراف قله‌ها شکل گرفته است. این دریاچه نیز در مسیر جاده هراز قرار دارد. برای دسترسی به این دریاچه، پس از رسیدن به دوراهی پنجاب باید وارد یک مسیر خاکی شوید. در این مسیر، روستاهای پنجاب، سوا، کلری و دیوران را عبور کرده و به روستای نمارستاق برسید. دریاچه دوخواهران پس از قله لهرا قرار دارد.

جاهای دیدنی دیگر در آمل شامل پارک دهکده طلایی، دره زمان، آبشار لاکوه، پارک جنگلی هلومسر، ییلاق خوشواش، منطقه جنگلی واز، چشمه آب گرم بلیران، چشمه آب گرم رینه، پارک جنگلی میرزا کوچک‌خان و پل دوازده چشمه می‌باشند. این مکان‌ها نمادی از طبیعت شگفت‌انگیز و فوق‌العاده زیبای آمل به عنوان یک شهر گردشگری هستند.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.