در سراسر جهان، تعداد زیادی از گل‌های عجیب و غریب و شگفت انگیز وجود دارند که توسط افراد ثبت عکس شده‌اند و به یادماندنی هستند. این گل‌ها با ظاهری بی‌نظیر و باورنکردنی، در رنگ‌های تماشایی و حیرت‌انگیز در طبیعت یافت می‌شوند و تماشای آنها لذت بخش است. گل‌ها در سراسر جهان با اشکال و اندازه‌های

تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر : 1546
Strange and beautiful flowers

در سراسر جهان، تعداد زیادی از گل‌های عجیب و غریب و شگفت انگیز وجود دارند که توسط افراد ثبت عکس شده‌اند و به یادماندنی هستند. این گل‌ها با ظاهری بی‌نظیر و باورنکردنی، در رنگ‌های تماشایی و حیرت‌انگیز در طبیعت یافت می‌شوند و تماشای آنها لذت بخش است. گل‌ها در سراسر جهان با اشکال و اندازه‌های گوناگون، همراه با ظاهر و رنگ‌های خیره کننده، برای جلب حشرات در طبیعت وجود دارند. علاقه‌مندان به گیاهان و طبیعت از دیدن گل‌های حیرت‌انگیز و شگفت‌انگیز در سراسر جهان بسیار لذت می‌برند.

در جهان، گل‌های عجیب و غریب با اشکال متنوعی مانند اسکلت جمجمه انسان، آدمک، پرندگان، پرنده در حال پرواز و حتی لب انسان یافت می‌شوند. دیدن این گل‌ها، شگفت زده شدن را در انسان به وجود می‌آورد.

عکس گل‌های کمیاب و زیبا

در طبیعت، ما شاهد وجود گل و گیاهان شگفت انگیز و دیدنی بسیاری هستیم که معمولاً از وجود آنها بی‌خبریم. برخی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین گل‌ها در دل طبیعت توسط گردشگران کشف شده‌اند و دیدن هر یک از آنها برای ما باورنکردنی است. در زیر، تعدادی از گل‌های شگفت‌انگیز معرفی می‌شوند:

نوزاد قنداقی (Anguloa uniflora):

این گل بامزه، شبیه به نوزادان قنداقی است و برای اولین بار در کشور کلمبیا در سال‌های ۱۷۷۷ تا ۱۷۸۸ کشف شده است. این گل‌های شگفت‌انگیز معمولاً در فصل تابستان در قاره آمریکای جنوبی رشد می‌کنند و گل می‌دهند. آنها دارای بوی بسیار خوشایندی هستند و معمولاً به ارتفاع تا ۱۰ سانتی‌متر می‌رسند.

ساکولنت دلفینی (Dolphin Succulents):

گیاه شگفت‌انگیز دلفین، یکی از محبوب‌ترین کاکتوس‌ها در جهان است که در ژاپن کشف شده است. این گیاه دارای برگ‌هایی است که شباهت زیادی به دلفین دارند. این گیاه گوشتی، مانند دلفینی که در حال شنا است، بیشتر در مناطق کم آب و گرم رشد می‌کند و زندگی می‌کند.

گل ارکیده میمون (Dracula simia):

این نوع از گل ارکیده به شکلی که از دور مانند میمون‌ها به نظر می‌رسد. گل ارکیده میمون به عنوان یکی از گیاهان کمیاب در جهان شناخته می‌شود و تنها در جنوب شرقی اکوادور، در یک منطقه با ارتفاع 914 متری یافت می‌شود. این گل ارکیده میمون در آب و هوای گرم و معتدل رشد و زندگی می‌کند و طول روز به شکوفه دهی ادامه می‌دهد.

گل قهر و آشتی (Mimosa pudica):

یکی دیگر از گل‌های عجیب و غریب طبیعت، گل قهر و آشتی است. این گل به این نام مشهور است زیرا بعد از لمس برگ‌های آن سریعاً قهر کرده و جمع می‌شوند. برگ‌های گل قهر و آشتی در مواجهه با لرزش، لمس، باد و گرما به طور کامل جمع می‌شوند. این گل نسبت به دما و نور طبیعی آفتاب، به صورت روزانه واکنش نشان می‌دهد و جمع می‌شود.

هاورتیا کوپری (Haworthia Cooperi):

یکی از کاکتوس‌های کمیاب و منحصر به فرد در طبیعت، هاورتیا کوپری است. این گیاه جزو گیاهان شگفت‌انگیز در طبیعت محسوب می‌شود و دارای برگ‌های فراوانی است. اوج رشد آن تا ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر است.

لیتوپس وبری (Lithops comptonii):

این گل شگفت‌انگیز درون سنگ رشد کرده و دیدن آن بسیار هیجان‌انگیز است. به این گیاه گفته می‌شود که سنگ‌های زنده گیاهی هستند و به راحتی می‌توان آنها را در محیط منزل نگهداری کرد. شکوفه‌های زیبای گل‌های سنگی بسیار شگفت‌انگیز و عجیب است. این گل‌ها با رنگ‌های سفید و زرد از داخل سنگ ظاهر می‌شوند و تماشای آنها جلوه‌ای خیره‌کننده و باورنکردنی دارد.

گل لب (Psychotria elata):

گیاهی که به آن گل بوسه نیز معروف است، با رنگ قرمز در مناطقی با هوای معتدل یافت می‌شود. گل لب یک نمونه کمیاب و شگفت‌انگیز از گیاهان زینتی در جهان است.

گیاه فلای پپر (Pinguicula gigantea):

هر چیزی که بر روی برگ‌های گیاه فلای پپر بنشیند، بلافاصله توسط گیاه هضم می‌شود. بر روی سطح برگ‌های این گیاه، آنزیم‌های هضم کننده وجود دارند که حشرات و پشه‌ها را در دام می‌اندازند.

دست شیطان (Chiranthodendron pentadactylon):

گیاه شگفت‌انگیز دست شیطان، که به نام‌های دیگر پنجه میمون، دست میمون و گل دست نیز شناخته می‌شود، برای استفاده در جشن هالووین بسیار مناسب است. این گل در کشور مکزیک یافت می‌شود و جزو گیاهانی است که در مناطق گرمسیر رشد می‌کنند و ارتفاع آن‌ها ممکن است به ۱۰ تا ۲۷ متر برسد.

گیاه دروزرا (Drosera):

گیاهی گوشتخوار که به عنوان یک گیاه ترسناک کمیاب و فوق‌العاده زیبا شناخته می‌شود. بوی ترشحی که از گیاه دروزرا تابیده می‌شود، حشرات را به خود جذب کرده و با پرزهای چسناک خود، آنها را به دام می‌اندازد و به طور کامل تجزیه می‌کند.

گل‌های شگفت‌انگیز و خاص:

گل‌هایی با بوی دل‌انگیز و ظاهری خوشرنگ و زیبا که توجه همه را به خود جلب کرده‌اند.

در زیر به برخی از گل‌های خاص و محبوب در جهان اشاره می‌کنیم.

  • گل رز: یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین گل‌ها در دنیا است. این گل زیبا به دلیل ظاهر منحصربه‌فرد و زیبایی که دارد، در تمامی جشن‌ها استفاده می‌شود.
  • گل لاله: در فصل بهار متعلق به محبوب‌ترین گل‌های جهان است. گل‌های لاله با طیف رنگی گسترده‌ای از جمله چند رنگ، قرمز، زرد، صورتی و بنفش یافت می‌شوند.
  • گل نرگس بهاری: گلی زیبا با رنگ روشن و ساقه‌های بلند که به محبوب‌ترین و زیباترین گل در دنیا شمرده می‌شود.
  • گل میخک: یکی از زیباترین گل‌های جهان که دارای ظاهری فریبنده است. این گل در جشن‌ها و عروسی‌ها به رنگ سفید، صورتی و قرمز استفاده می‌شود.
  • گل ژربرا: با رنگهای قرمز، زرد و نارنجی و گلبرگ‌های ستاره‌ای شکل، جزو محبوب‌ترین گل‌ها است.
  • گل مینا: یک گل دیدنی و دوست‌داشتنی که برای گل‌آرایی استفاده می‌شود. این گل دارای ظرافت و زیبایی خاصی است.

لیستی از زیباترین و عجیب‌ترین گل‌های دنیا:

  • گل رز ژولیت
  • ارکیده گوست
  • کیپریپدیوم
  • سوسن نارنجی
  • میدلمیست قرمز
  • درخت گل فرانکلین
  • چاکلت کاسموس
  • گل جید وین
  • گل کادوپول
  • گل بدبو (Corpse Flower)

این گل‌ها با طراحی‌ها و رنگ‌های خاص خود، جذابیت و استعداد خاصی را به ارمغان می‌آورند. از زیبایی و عجیب بودن آنها لذت ببرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.