به گزارش «مبلغ»، کتاب «زن در تورات و انجیل» نوشتهٔ محمد حسین معزی، با تیراژ دوم توسط انتشارات زحل منتشر شده است. در این کتاب، با ارائه مقایسهٔ تطبیقی نقش زن در متون مقدس (عهد عتیق و قرآن)، به ویژه در ماجراهای آفرینش، اخراج از بهشت و داستان پیامبران (ابراهیم، یوسف و موسی علیهم‌السلام)، به

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر : 962
The book "Woman in the Torah and the Bible...

به گزارش «مبلغ»، کتاب «زن در تورات و انجیل» نوشتهٔ محمد حسین معزی،

با تیراژ دوم توسط انتشارات زحل منتشر شده است. در این کتاب، با ارائه مقایسهٔ تطبیقی نقش زن در متون مقدس (عهد عتیق و قرآن)، به ویژه در ماجراهای آفرینش، اخراج از بهشت و داستان پیامبران (ابراهیم، یوسف و موسی علیهم‌السلام)، به تفاوت‌ها در قرائت و دیدگاه پرداخته می‌شود. همچنین، مقایسهٔ احکام (ازدواج، طهارت، زنا و حجاب) و حقوق (ارث و طلاق) در شریعت موسوی و شریعت محمدی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب به طور خلاصه و مفید، اطلاعاتی دربارهٔ عهدین (عتیق و جدید) و تلمود (شریعت شفاهی) و روش اجتهاد علمای یهود را نیز ارائه می‌دهد. هدف اصلی این کتاب، مقایسهٔ دو دین ابراهیمی که دارای شریعت هستند، به صورت مختصر و مفید است. نویسنده، به طرز متفاوتی نسبت به عهد عتیق و سایر متون شریعت بنیاد یهودیت با احترام صحبت می‌کند و در عین حال تأکید می‌کند که این بحث‌ها به هیچ وجه دلیلی برای درستی اعتقادات نیست و هدف پژوهش از نظر وی، مطالعهٔ تحریف، نقد تاریخی و نقد متون مقدس نیست.

در پایان کتاب،

نویسنده ۳۲ سؤال مطرح می‌کند و عملاً دعوت می‌کند تا محققان دیگر پاسخ‌هایی مناسب و به‌روز برای آنها پیدا کنند. زیرا برخی از این سؤال‌ها هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند و برخی دیگر از آنها هم در جامعه منتشر نشده‌اند؛ این سؤال‌ها ممکن است در طول زمان به شبهات جدی درباره مسئله زنان تبدیل شوند.

برخی از این سؤال‌ها عبارتند از:

آیا تفاوت زن و مرد می‌تواند منبع تبعیض باشد؟

تعریف زنانگی بر چه اساسی است؟

آیا بر مبنای دین، فیزیولوژی یا عرف است؟

آیا با تغییرات اجتماعی، تعریف زنانگی و در نتیجه احکام مربوطه نیز تغییر می‌کنند؟
آیا ظلم‌هایی که در تاریخ جوامع دینی به زنان شده است، ناشی از متون مقدس هستند؟
آیا تصویری که ادیان ابراهیمی از بهشت ارائه می‌دهند، شامل تحقیر و توهین به زنان به عنوان جنس دوم و تابع نیست؟

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.