رتبه بندی معلمان یک طرح است که به منظور ارتقاء سطح زندگی معلمان ارائه شده است. در این طرح، توجه ویژه‌ای نیز به بهبود کیفیت آموزش اختصاص داده شده است. معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی برای معلمان بازنشسته، اعلام کرده است که در میانگین، صندوق بازنشستگی

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر : 1393
teachers

رتبه بندی معلمان یک طرح است که به منظور ارتقاء سطح زندگی معلمان ارائه شده است. در این طرح، توجه ویژه‌ای نیز به بهبود کیفیت آموزش اختصاص داده شده است. معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی برای معلمان بازنشسته، اعلام کرده است که در میانگین، صندوق بازنشستگی کشوری بابت معوقه سه ماه (مهر، آبان و آذر امسال)، مبلغ ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان را به حساب مشمولان واریز کرده است و تا پایان سال، تمامی معوقات مربوط به رتبه بندی معلمان پرداخت خواهد شد.

فرهنگیان در انتظار واریزی جدید باشند

رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد که با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، آنها بر اساس شاخص‌های تعیین شده در رتبه‌های پنجگانه آموزشیار-معلم، مربی-معلم، استادیار-معلم، دانشیار-معلم و استاد-معلم در رتبه یک تا پنج قرار گرفته‌اند. او افزود: “اگرچه قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ تصویب شد، اما در عمل، احکام کارگزینی ذی‌نفعان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ توسط آموزش و پرورش صادر شد و به عبارتی در این مدت، آموزش و پرورش هیچ حکمی برای معلمان صادر نشد و پرداختی انجام نگرفت.”

حتی افرادی که بین شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، به دلیل عدم صدور حکم کارگزینی با اعمال رتبه‌بندی برای آنها در زمان اشتغال توسط آموزش و پرورش، پرونده‌هایی که برای برقراری حقوق بازنشستگی آنها به مدیریت‌های استانی صندوق ارسال شده بود، بدون در نظر گرفتن رتبه‌بندی بود. اما در نهایت، در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، احکام رتبه‌بندی معلمان اصلاح شد.

بنا به گفته فیضی‌نژاد و اعلام رسمی آموزش و پرورش،

در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تعداد ۶۲ هزار نفر بازنشسته شدند. این قانون به طور انحصاری برای معلمان است و افرادی که در رسته‌های اداری، مالی، خدماتی یا اجتماعی فعالیت می‌کنند، مشمول این قانون نیستند. در نهایت، جمع‌بندی نشان داد که ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شده‌اند.

وی تأکید کرد که در کل، بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان حدود ۲ هزار میلیارد تومان است و به طور میانگین برای هر فرد باید ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود. صندوق بازنشستگی کشوری قصد دارد با همکاری سازمان و برنامه‌ریزی و در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال تمامی معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را پرداخت کرده و طلب معلمان در رابطه با رتبه‌بندی را تسویه کند.

فیضی‌نژاد اشاره کرد که تاکنون صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ ۳۴۵ میلیارد تومان را به حساب معلمان واریز کرده است. در میانگین، برای معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذر سال ۱۴۰۲، مبلغ ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است. این پرداخت در مدت زمانی پس از واریز حقوق آذرماه انجام شد و از طریق پیامک نیز به معلمان اعلام شد.

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری،

برخی از معلمان دارای حکم اصلاحی هستند که آموزش و پرورش باید پس از بررسی اعتراضات مجدد، احکام آنها را اصلاح کند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز برای این افراد، احکام را دوباره اصلاح و مبلغ آنها را براساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل محاسبه می‌کند. در این محاسبه، کف مبلغ آن از ۴۵ درصد حق شغل و شاغل و فوق‌العاده شغل تا سقف ۹۰ درصد برای رتبه پنجم متفاوت است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.