یک دیپلمات فلسطینی پس از اجرای آتش‌بس چهار روزه در نوار غزه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در این نبرد شکست خورده است و با وجود مقامات آمریکایی و اروپایی که خود را صهیونیست می‌دانند، صلح ممکن نیست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سیف الدین الدرین، یک متفکر و دیپلمات فلسطینی و رئیس جامعه

تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر : 1015

یک دیپلمات فلسطینی پس از اجرای آتش‌بس چهار روزه در نوار غزه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در این نبرد شکست خورده است و با وجود مقامات آمریکایی و اروپایی که خود را صهیونیست می‌دانند، صلح ممکن نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،

سیف الدین الدرین، یک متفکر و دیپلمات فلسطینی و رئیس جامعه فلسطینان در تونس، که در گذشته دوست نزدیک یاسر عرفات، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین بود، پس از اجرای آتش‌بس چهار روزه در نوار غزه اعلام کرد که اسرائیل در این نبرد شکست خورده و مقاومت برنده این نبرد بود.

در مصاحبه با وب‌سایت “عربی 21″، این متفکر و دیپلمات فلسطینی در حالی که از رهبران جهان و سران 57 کشور عربی و اسلامی انتقاد کرد، به تظاهرات گسترده مردم در کشورهای اروپایی و آمریکا به حمایت از فلسطین اشاره کرد و بیان کرد که آتش‌بس چهار روزه پیروزی سیاسی و دیپلماتیک برای رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و گروه‌های فلسطینی در سطح بین‌المللی است.

وی افزود که مقامات رژیم صهیونیستی همراه با نیروهای ناتو در نزدیکی فلسطین تجمع کرده و با استفاده از ناوهای هواپیمابر غول پیکر، بمباران بی‌سابقه و نسل‌کشی انجام دادند که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر، زخمی شدن، گمشده شدن و تبدیل شدن به آوارگان شد.

الدرین تحلیلی از 45 روز ایستادگی مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت در جنگ نابرابر بین مبارزان مقاومت و نیروهای مردمی از یک سو و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکایی و اروپایی آن‌ها از سوی دیگر را به این صورت بیان کرد: نتیجه این جنگ نابرابر، یک پیروزی نسبی برای مقاومت و یک شکست برای رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف سیاسی، نظامی و امنیتی بود.

او اضافه کرد: بدون اغراق می‌توان گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی نتوانستند به اهداف خود دست یابند، و مقاومت در میان مدت و بلندمدت، علیرغم تلفات، خسارت‌ها و ویرانی‌های زیادی که در بمباران‌های رژیم اسرائیل به وقوع پیوست، شکست نخورد. در واقع، این ضربه بزرگ به وجهه و اعتبار تمامی مقامات صهیونیست و دولت‌های غربی حامی آن‌ها وارد شده است.

صلح در حضور سیاستمداران صهیونیست‌پندار آمریکایی ممکن نیست.

رئیس جامعه فلسطینیان در تونس توضیح داد که تا زمانی که سیاستمداران برجسته در غرب و در دولت آمریکا، از بایدن و بلینکن گرفته تا ترامپ و رفقای جمهوری‌خواه و دموکرات آن‌ها، خود را “صهیونیست” می‌دانند و “اسرائیل را بزرگترین پایگاه خود” می‌نامند، امکان صحبت از صلح وجود ندارد.

وی افزود که نبرد کنونی تنها یک استراتژی نظامی نیست، بلکه دارای پیشینه‌ای فرهنگی ایدئولوژیکی استعماری غربی است. این استعمار غربی بار دیگر تلاش می‌کند تا از بازگشت میلیون‌ها یهودی به سرزمین‌های اصلی خود در اروپا، آمریکا و سایر کشورهای جهان جلوگیری کند. این تلاش شامل دخالت در برنامه‌های لابی‌های اقتصادی، مالی و سیاسی استعماری نو است و از افسانه‌های تلمودی و ایده‌های عجیب و غریب از فرهنگ‌های جهان معاصر بهره می‌برد.

از روز شنبه (15 مهرماه)، گروه‌های مقاومت در غزه با عملیات “طوفان الاقصی” در دفاع از مسجد الاقصی در برابر تجاوزات و حملات صهیونیست‌ها شروع به اقدام کردند. این عملیات شامل عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و طبق اظهارات صهیونیست‌ها و نظارت‌کنندگان، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در طول هفت دهه گذشته بود که در اراضی فلسطین اشغال شده انجام شد.

در پاسخ به این عملیات،

رژیم اسرائیل غزه را هدف قرار داد و به صورت دیوانه‌وار آن را از زمین و آسمان حمله کرد. پس از مدتی حدود ۵۰ روز از جنگ علیه غزه، آتش‌بس موقتی به مدت چهار روز در غزه اعلام شد. طبق این آتش‌بس چهار روزه، در طول این مدت هرگونه اقدام نظامی از سوی دو طرف متوقف خواهد شد.

هنیه اظهار کرد: ما طرح‌های صهیونیست‌ها را شکست دادیم و از پایداری مردم غزه حمایت می‌کنیم. به مقاومت لبنان نیز تحیت می‌فرستیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.