مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی بیان کرده است که مهمترین دستاورد این هفته در سال ۱۴۰۲، حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و برگزاری مراسم پاسداشت پیشکسوتان صنایع‌دستی در اصفهان بود. هفته صنایع‌دستی وی اضافه کرد: در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، ما با استفاده از بیانیه‌ها و اقداماتی سعی

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر : 1084
هفته صنایع‌دستی

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی بیان کرده است که مهمترین دستاورد این هفته در سال ۱۴۰۲، حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و برگزاری مراسم پاسداشت پیشکسوتان صنایع‌دستی در اصفهان بود.

هفته صنایع‌دستی

وی اضافه کرد: در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، ما با استفاده از بیانیه‌ها و اقداماتی سعی کردیم توجه سیاست‌گزاران، برنامه‌ریزان و مجریان را به تقویت صنایع‌دستی جلب کنیم. پیام آقای رئیسی، رئیس جمهور، درباره تسهیلات بیمه برای ۱۰ هزار نفر در هیئت دولت و همکاری نهادی بین ما و وزارت کشور، پست، جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فناوری و معاونت زنان و خانواده، از دیگر دستاوردهای ما در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ بود.

معاون صنایع‌دستی کشور گفت:

در طول هفته صنایع‌دستی ۱۴۰۲، ما شاهد ثبت قلمکار اصفهان توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی بودیم. همچنین حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که سند ملی صنایع‌دستی تدوین شده است و این یکی از دستاوردهای دیگر ما در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ بود.

جلالی ادامه داد: هدف ما در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ بود ایجاد هماهنگی و تعامل بین صنعت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی. علاوه بر این، ما شاهد ایجاد احترام متقابل بین هنرمندان، صنعتگران و بازرگانان بودیم و باور دارم که این ابتدایی برای برنامه‌های آینده ما بود.

وی اظهار کرد: فروش آثار هنری ارزشمند در نیاوران و پیشرفت در مرحله سوم سعدآباد برای تجاری‌سازی برنامه‌ها، که صرفاً در ستاد وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد، رخ داد. همچنین در طول هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۰۰ برنامه در استان‌ها و ۹۰ طرح عمرانی در حوزه صنایع‌دستی با بودجه‌ای نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان به اجرا درآمد.

معاون صنایع‌دستی کشور توضیح داد: در تاریخ ۲۷ خرداد، تفاهمنامه اجرای پروژه بزرگ قدرت زنجیره ارزش با هدف تعیین ارزش اقتصادی صنایع‌دستی با بنیاد علوی امضا شد و با انعقاد این تفاهم‌نامه، دو هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی شغل خواهند داشت.

وی افزود: مراسم رونمایی از “مگاپروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی” با حضور مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد. این یک دستاورد مهم است و با اجرای این پروژه در فاز اول، اشتغال برای دو هزار هنرمند در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام فراهم خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی کشور بیان کرد:

پروژه “ملی اشتغال حامی” در قالب “مگاپروژه توسعه رسته صنایع‌دستی” با تمرکز بر اشتغال، در فاز نخست از ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر حمایت می‌کند. این پروژه از کمک‌های فنی و اعتباری به مبلغ ۳۶۵۰ میلیون تومان برخوردار است. طبق برنامه این پروژه، در استان خراسان رضوی برای ۶۰۰ نفر، در خراسان جنوبی برای ۳۰۰ نفر، در خراسان شمالی برای ۴۰۰ نفر، در ایلام برای ۵۰۰ نفر و در سیستان و بلوچستان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.