مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی بیان کرد که مهم‌ترین دستاورد این هفته در سال ۱۴۰۲، حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و پاسداشت پیشکسوتان در اصفهان بود. دستاوردهایی طی هفته صنایع‌دستی وی اظهار کرد: در هر روز این هفته، تلاش شد تا با گزاره‌هایی توجه سیاست‌گزاران، برنامه‌ریزان و مجریان به

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 1278
صنایع دستی

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، درباره دستاوردهای هفته صنایع‌دستی بیان کرد که مهم‌ترین دستاورد این هفته در سال ۱۴۰۲، حضور نفر اول صنایع‌دستی جهان در ایران و پاسداشت پیشکسوتان در اصفهان بود.

دستاوردهایی طی هفته صنایع‌دستی

وی اظهار کرد: در هر روز این هفته، تلاش شد تا با گزاره‌هایی توجه سیاست‌گزاران، برنامه‌ریزان و مجریان به صنایع‌دستی تقویت شود. دیگر دستاوردهای این هفته شامل پیام آقای رئیسی، رئیس جمهوری، درباره تسهیل بیمه برای ۱۰ هزار نفر در هیئت دولت و هم‌گرایی نهادی بین وزارت کشور، پست، جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فناوری و معاونت زنان و خانواده نیز بودند. این دستاوردها نشان از پیشرفت‌های دیگر در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ ما بودند.

معاون صنایع‌دستی کشور اعلام کرد:

در طول هفته صنایع‌دستی ۱۴۰۲، اطلاعیه ثبت قلمکار اصفهان توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی را شنیدیم. همچنین، حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خبر داد که سند ملی صنایع‌دستی تدوین شده است که این نیز یکی از دستاوردهای هفته صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۲ بود.

جلالی ادامه داد: هدف در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲، ایجاد هماهنگی بین گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی بود. همچنین، روحیه احترام متقابل بین هنرمندان، صنعتگران و بازرگانان نیز بوجود آمد و من فکر می‌کنم این اولین گام برای برنامه‌های آینده ما بود.

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور، به اهمیت دو دستاورد در هفته صنایع‌دستی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد. اولین دستاورد فروش آثار هنری به ارزش بالا در منطقه نیاوران و گام سوم در سعدآباد برای تجاری‌سازی برنامه‌ها بود. این برنامه‌ها فقط در ستاد وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شدند. دستاورد دوم شامل اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه در استان‌ها و ۹۰ طرح عمرانی در حوزه صنایع‌دستی بود که مجموعاً حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند.

معاون صنایع‌دستی کشور اعلام کرد که در تاریخ ۲۷ خرداد، تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای پروژه بزرگ قدرت زنجیره ارزش با هدف تعیین ارزش اقتصادی صنایع‌دستی با بنیاد علوی منعقد شد. این تفاهم‌نامه باعث اشتغال دو هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی خواهد شد.

وی افزود که مراسم رونمایی از “مگاپروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی” با حضور مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد. این پروژه در فاز نخست به اشتغال دو هزار هنرمند در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ایلام خواهد انجامید.

معاون صنایع‌دستی کشور تاکید کرد که پروژه “ملی اشتغال حامی” در قالب “مگاپروژه توسعه رسته صنایع‌دستی” با هدف ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر در فاز نخست، با کمک‌های فنی و اعتباری به ارزش ۳۶۵۰ میلیون تومان حمایت می‌شود. بر اساس این پروژه، در استان خراسان رضوی برای ۶۰۰ نفر، خراسان جنوبی برای ۳۰۰ نفر، خراسان شمالی برای ۴۰۰ نفر، ایلام برای ۵۰۰ نفر و سیستان و بلوچستان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.