حتماً در اطرافتان نیز افرادی را می‌شناسید که با مشکل میگرن دست و پنجه نرم می‌کنند یا شاید خودتان از این بیماری رنج می‌برید. بنابراین، آگاهی از اینکه برخی از مواد غذایی می‌توانند حملات میگرن را تشدید کنند، بسیار حائز اهمیت است. فرهاد طالبیان، یک متخصص مغز و اعصاب، می‌گوید که افراد مبتلا به میگرن

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر : 1667
Migraine headache

حتماً در اطرافتان نیز افرادی را می‌شناسید که با مشکل میگرن دست و پنجه نرم می‌کنند یا شاید خودتان از این بیماری رنج می‌برید. بنابراین، آگاهی از اینکه برخی از مواد غذایی می‌توانند حملات میگرن را تشدید کنند، بسیار حائز اهمیت است.

فرهاد طالبیان، یک متخصص مغز و اعصاب، می‌گوید که افراد مبتلا به میگرن همواره این سوال را مطرح می‌کنند که آیا باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند یا خیر. او می‌افزاید که رژیم غذایی می‌تواند تا حدودی در تشدید حملات میگرن تأثیر داشته باشد، اما این امر به عنوان یک قانون عمومی قابل قبول نیست.

فرزاد اشرافی همچنین بیان می‌کند که برخی از غذاها می‌توانند در افراد مبتلا به میگرن تشدید حملات را به وجود آورند. به عنوان مثال، مواد نگهدارنده موجود در برخی از غذاها، مانند مونوسدیم گلوتامات که در کنسروها و کمپوت‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند به تشدید حملات میگرن کمک کند.

پنیرهایی که دارای کپک هستند، مانند بلوچیز، می‌توانند در تشدید حملات میگرن نقش داشته باشند. این نوع پنیرها دارای تیرامین هستند که می‌تواند عاملی برای حملات سردرد باشد. افراد مبتلا به میگرن، اگر از نوشابه‌های الکلی استفاده کنند یا رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند، ممکن است با حملات میگرنی مواجه شوند.

فرزاد اشرافی ادامه می‌دهد و می‌گوید که برخی از میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند در برخی از افراد مبتلا به میگرن تشدید حملات را به وجود آورند. به عنوان مثال، گوجه‌فرنگی، پرتقال (بخصوص نوع ترش)، سیر و پیاز خام ممکن است عواملی باشند که حملات میگرن را تشدید کنند. همچنین، برخی از غذاهای حاوی نیترات مانند سوسیس، کالباس و بیکن نیز ممکن است منجر به تشدید حملات میگرن شوند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.