سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ نیرویی برای نظارت بر اجرای قانون در دسترس نیست و در صورت وجود، باید او را جذب می‌کردیم. اما تاکنون این اقدام انجام نشده است. سورپرایزی که دولت برای معلمان علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 1552
teachers

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ نیرویی برای نظارت بر اجرای قانون در دسترس نیست و در صورت وجود، باید او را جذب می‌کردیم. اما تاکنون این اقدام انجام نشده است.

سورپرایزی که دولت برای معلمان

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، به بحران تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت و نیروهای پیش دبستانی و نیروهای نهضت سواد آموزی واکنش نشان داد. او بیان کرد که هر نیرویی که ما وظیفه داریم برای نظارت بر قانون کشور، استخدام و جذب کنیم، حتماً جذب و استخدام می‌کنیم. او توضیح داد: “زیرا وزارت آموزش و پرورش جزء بدنه دولت است و نمی‌تواند خودش خلاف قانون تصمیم بگیرد. با این حال، اگر هنوز نیرویی جذب نشده است، تا زمانی که قانونی درباره جذب آن وجود نداشته باشد، ما نمی‌توانیم فرد را استخدام کنیم.”

درباره نیروهای نهضتی نیز، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:

“اگر این نیروها در آزمون قبول شدند، باید جذب شوند و اگر در آزمون قبول نشدند، باز هم در حوزه نظارت بر قانون، با آنها همکاری خواهد شد. زیرا اگر نظارت بر قانون صورت نگیرد، دفتر نظارتی ما با مشکلاتی روبرو خواهد شد. بنابراین، ما تابع قانون مجلس شورای اسلامی هستیم و هر قانونی که وجود داشته باشد، ما آن را اجرا می‌کنیم. با این حال، در حال حاضر هیچ نیرویی برای نظارت بر قانون در دسترس نداریم و در صورت وجود، باید او را جذب می‌کردیم، اما تاکنون این اقدام انجام نشده است.”

درباره معوقات معلمان خرید خدمت، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:

“ما با نیروهایی که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، همکاری داریم و ناظر بر قانون کار هستیم. اما موقعیت آموزش و پرورش همواره این بوده است که با نیروهای فعال در بخش غیردولتی همکاری شود و قانون کار کشور هر چه بیان کند، ما آن را اجرا خواهیم کرد.”

فرهادی همچنین افزود: “در نهایت، یک تفاهمنامه سه جانبه بین سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد تا بتوانیم زیرساخت‌های حقوق و مزایای معلمان خرید خدمت را فراهم کنیم. و با تأمین زیرساخت‌ها و اعتبارات، قادر خواهیم بود معوقات معلمان را نیز پرداخت کنیم.”

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.