فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان اعلام کرد که در یک زمین کشاورزی، 17 قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد کشف شده است. اجسام باستانی سه هزار ساله سرهنگ جواد خدامراد گفت: بر اساس اطلاعاتی که از سراسر استان دریافت کردیم، تعدادی اشیاء باستانی به نمایش

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر : 1299

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان اعلام کرد که در یک زمین کشاورزی، 17 قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد کشف شده است.

اجسام باستانی سه هزار ساله

سرهنگ جواد خدامراد گفت: بر اساس اطلاعاتی که از سراسر استان دریافت کردیم، تعدادی اشیاء باستانی به نمایش درآمده بودند. این اشیاء با همکاری فراجا و پلیس امنیت اقتصادی تحت تمامیت به یگان حفاظت تحویل داده شدند. این اشیاء به طور اتفاقی توسط یک باغبان در منطقه پیدا شده بودند.

وی اظهار کرد:

این مجموعه آثار شامل 7 قطعه ظرف سفالی سالم و 3 قطعه ظرف مفرغی سالم و 7 قطعه ظرف سفالی شکسته است. بر اساس گفته کارشناسان، این آثار دارای سن ۳ هزار ساله هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اظهار کرد که بیشتر ظروف سفالی که کشف شده‌اند، ساده و بدون نقش و نگار هستند و تنها در برخی از آن‌ها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور وجود دارد.

این مقام مسئول همچنین، با تقدیر از این اقدام شایسته همشهریان فرهنگی، اظهار داشت: یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی است تا در حفظ و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی نقش مؤثری ایفا کند و با جلب مشارکت مردمی، اهمیت این موضوع را به ارمغان بیاورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.