در کشور، قرص وارفارین که یکی از داروهای اساسی برای بیماران قلبی عروقی است، دچار ندرت شده است. این قرص برای جلوگیری از لخته شدن خون در بیماران قلبی عروقی استفاده می‌شود و از وقوع سکته قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند. این محصول برای مدتی در کشور در دسترس نبوده و برای بیماران مشکلات اساسی

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر : 1343
warfarin tablet

در کشور، قرص وارفارین که یکی از داروهای اساسی برای بیماران قلبی عروقی است، دچار ندرت شده است. این قرص برای جلوگیری از لخته شدن خون در بیماران قلبی عروقی استفاده می‌شود و از وقوع سکته قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند. این محصول برای مدتی در کشور در دسترس نبوده و برای بیماران مشکلات اساسی ایجاد کرده است.

قرص “وارفارین”

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این داروی حیاتی به تازگی توسط وزارت بهداشت در استان‌های کشور توزیع نمی‌شود و دلیل این امر همچنان مشخص نیست.

حتی نمونه‌های تولید داخلی این قرص نیز در داروخانه‌ها موجود نیست و این وضعیت می‌تواند برای بیماران قلبی عروقی بسیار خطرناک باشد.

مقامات وزارت بهداشت که همواره اعلام می‌کنند که بیش از ۹۰ درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تامین می‌شود، باید توضیح دهند که چرا این داروی حیاتی برای بیماران در کشور دست‌یافتنی نیست.

دلایلی که ممکن است منجر به ندرت قرص وارفارین در کشور شده باشد عبارتند از:

  • مشکلات تأمین و واردات: ممکن است که کمبود قرص وارفارین در کشور به علت مشکلات تأمین و واردات دارو باشد. این مشکلات می‌توانند شامل محدودیت‌های ارزی، تغییرات در سیاست‌های تجاری، مشکلات لجستیکی و سایر عوامل مرتبط با واردات دارو باشند.
  • مشکلات تولید و عرضه: اگر تولید قرص وارفارین در داخل کشور مشکلاتی داشته باشد، می‌تواند منجر به ندرت آن در بازار شود. مشکلات تولید ممکن است شامل مشکلات تولیدی، کیفیتی، تأمین مواد اولیه و سایر عوامل مرتبط با فرآیند تولید باشند.
  • محدودیت‌های قانونی و مجوزی: ممکن است محدودیت‌ها و مشکلات قانونی و مجوزی در زمینه تولید و توزیع قرص وارفارین در کشور وجود داشته باشد. این مشکلات ممکن است به دلیل مسائل مرتبط با استانداردها، ثبت و مجوز دارویی، محدودیت‌های قانونی یا رعایت نکردن ضوابط و مقررات صنعت دارو باشد.

به طور کلی، دلایل ندرت قرص وارفارین در کشور ممکن است یک ترکیبی از عوامل مذکور یا عوامل دیگر باشد. برای دقیق‌ترین توضیحات و بررسی دلایل خاص، پیگیری و مشاوره با مقامات مربوطه در وزارت بهداشت و سازمان‌های مرتبط پیشنهاد می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.